Handelsbanken Platinum och Infinite

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Martin Björnström, 20 April 2011.

1. Bamsefar

Bamsefar Medlem

för att få platina ? få betala för platina menar du ?

2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bra! Bra att se att det finns alternativ til AMEX Paltinum... nu när de strular med sin försäkring (se annan tråd på forumet) ... inväntar fortfarande ett svar från dem.

3. CarlT

CarlT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är sant, därför delar han tyvärr inte med sig om detaljer. Och din sista punkt kan ha en poäng...

4. Spersboda

Spersboda Medlem

Exakt, det var det jag menade :)

5. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis HB Platinum kortet. Årsavgift 500:- (Inte bara 1:a året) dock fick vi betala 500:- för frugans extrakort. Amex Platinum kortet
    sägs upp i morgon.

6. DrGluttonius

DrGluttonius Medlem

Hur mycket annat i din privatekonomi har du hos SHB då? Bolån och lönekonto?

7. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har allt hos HB. De prutade tom själv på avgifterna. Vid uppsägning av AMEX Platinum erbjöd de mig Gold kostnadsfritt 1 år(spenderar man mer än 150000:-/år så tar de även bort kortavgiften på Gold fortsättningsvis) och då kan jag iaf behålla mina Membership poäng. Jag förklarade att ändringen i deras försäkringsvillkor och den höga årsavgiften gjorde kortet ointressant. Tror att AMEX kommer att tappa många kunder framöver om de inte "stoppar" in mer värde. Samtidigt drar fler & fler handlare öronen åt sig och tar inte längre AMEX.

8. Danne

Danne Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skaffade mig ett Handelsbanken Platinum och ett extrakort då jag sa upp mitt Statoil Mastercard. Fick bäge korten gratis och det krävdes inte så mycket förhandling för det och jag är ingen storkund i banken. Däremot har kortet en begränsning vilket gör att jag kommer byta tillbaka till Statoilkortet och det är att det inte går att handla på nätet med kortet utan att använda det i Handselbankens säkerhetsdosa, vilket är enormt enerverande - vem släpar med sig säkerhetsdosan överallt?! Jag har tyvärr ingen handväska, och har inga planer på att skaffa en heller.

Bra kort och ok förmåner, men inte för mig som en del produkter & tjänster på nätet och inte vill bära med mig säkerhetsdosan överallt.

9. Innovate

Innovate Ny medlem

Jag är tämligen säker på att detta inte stämmer. När jag skulle använda mitt kort första gången vid internetköp (SHB Infinite) så berättade conciergen att man normalt behöver använda bankdosan första gången vid internetköp, men att de på något sätt kunde avaktivera den spärren eftersom jag var registrerad.

10. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bekräfta att det INTE stämmer!

Har både SHB plat och SHB infinite och internetköp funkar hur bra som helst utan dosa på dem båda ...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!