Senaste nytt

Handelsbanken Platinum och Infinite

Jag fick i dagarna ett nytt PP kort, står på det att det är giltigt till nov 2019.

Det kortet är ju bara en fysisk sak, jag planerar säga upp platinum (då jag nu tecknat mig på MC premium istället).

Har någon erfarenhet av det här? Kan det vara så att jag redan fått ett PP ”frontloadat” som gäller även om kreditkortet i fråga sägs upp?
Nu har jag inte PP genom Handelsbanken, men med mitt PP faktureras besöken på kreditkortet någon månad efter besöket, och krediteras i samma veva. Om man inte har kvar kreditkortet med förmånen är ett rimligt antagande att besöken på något sätt faktureras vidare till dig.
 

intuition

Medlem
I stort sett samma sekund som du säger upp HB platinum kommer ditt PP att spärras. Så var det iaf för mig, fick ett förnyat PP dagarna innan jag sa upp HB plat. Någon dag senare testade mitt PP och blev nekad.
 

squeezen

Medlem
I stort sett samma sekund som du säger upp HB platinum kommer ditt PP att spärras. Så var det iaf för mig, fick ett förnyat PP dagarna innan jag sa upp HB plat. Någon dag senare testade mitt PP och blev nekad.
Ok. No big deal. Kunde väl va nåt odd case när man inte flyger one world eller *A då det kunde varit värt det.
Trillar jag ner under guld i nån av dem så får jag väl teckna nåt nytt kort med PP. Har iaf EBD till mars och sedan ett år guld och Platinum i OWE Minst ett år till från årsskiftet så har närmsta tiden säkrad.

Tack svaret @Martin Johansson jag har dock fritt antal entreer så kommer aldrig fakturerade besök annat än ibland om jag tar med gäst
 
Tack svaret @Martin Johansson jag har dock fritt antal entreer så kommer aldrig fakturerade besök annat än ibland om jag tar med gäst

Njae, fritt är det ju inte. Det är klart att det finns en kostnad kopplad till dina besök. Det är bara det att kortutgivaren betalar det åt dig. Detta brukar redovisas på olika sätt. Handelsbanken redovisar det inte alls, dvs du ser det aldrig, medan SEB (Eurocard) väljer att redovisa det på månadsfakturan, som en kostnad och en kredit.
 

squeezen

Medlem
Njae, fritt är det ju inte. Det är klart att det finns en kostnad kopplad till dina besök. Det är bara det att kortutgivaren betalar det åt dig. Detta brukar redovisas på olika sätt. Handelsbanken redovisar det inte alls, dvs du ser det aldrig, medan SEB (Eurocard) väljer att redovisa det på månadsfakturan, som en kostnad och en kredit.
såklart är inget "gratis" menade att via HB så betalar inte jag, dvs det kommer inget på MIN faktura. Att HB får pröjsa något är klart.
Men det blev dyra besök 2017, har varit i typ 3 lounger... då det allt som oftast är sämre än allians loungerna.
Och vad gäller försäkring har jag det via jobbet på jobbresor och i övrigt för Amex premium och MC premium duga.
 

Bankiren

Medlem
Är SHB Platinum värstingkortet nu hos Handelsbanken eller finns det något för Private Banking-kunder som man inte ser på deras hemsida?
 
Last edited:
Toppen