Handelsbanken Platinum och Infinite

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Martin Björnström, 20 April 2011.

1. Martin Johansson

Martin Johansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har jag inte PP genom Handelsbanken, men med mitt PP faktureras besöken på kreditkortet någon månad efter besöket, och krediteras i samma veva. Om man inte har kvar kreditkortet med förmånen är ett rimligt antagande att besöken på något sätt faktureras vidare till dig.

2. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I stort sett samma sekund som du säger upp HB platinum kommer ditt PP att spärras. Så var det iaf för mig, fick ett förnyat PP dagarna innan jag sa upp HB plat. Någon dag senare testade mitt PP och blev nekad.

Canadien gillar detta.
  3. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok. No big deal. Kunde väl va nåt odd case när man inte flyger one world eller *A då det kunde varit värt det.
    Trillar jag ner under guld i nån av dem så får jag väl teckna nåt nytt kort med PP. Har iaf EBD till mars och sedan ett år guld och Platinum i OWE Minst ett år till från årsskiftet så har närmsta tiden säkrad.

Tack svaret @Martin Johansson jag har dock fritt antal entreer så kommer aldrig fakturerade besök annat än ibland om jag tar med gäst

4. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Njae, fritt är det ju inte. Det är klart att det finns en kostnad kopplad till dina besök. Det är bara det att kortutgivaren betalar det åt dig. Detta brukar redovisas på olika sätt. Handelsbanken redovisar det inte alls, dvs du ser det aldrig, medan SEB (Eurocard) väljer att redovisa det på månadsfakturan, som en kostnad och en kredit.

5. squeezen

squeezen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    såklart är inget "gratis" menade att via HB så betalar inte jag, dvs det kommer inget på MIN faktura. Att HB får pröjsa något är klart.
    Men det blev dyra besök 2017, har varit i typ 3 lounger... då det allt som oftast är sämre än allians loungerna.
    Och vad gäller försäkring har jag det via jobbet på jobbresor och i övrigt för Amex premium och MC premium duga.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!