Handbagage med British Airways

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Malm, 4 Juni 2018.

1. Malm

Malm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reser i ekonomi till London med British airways nu i veckan och försöker få klarhet i hur mycket handbagage jag kan ta med.

På deras hemsida läser jag följande:
    1 handbag/laptop bag (max. 23kg / 51lb and up to 40 x 30 x 15cm / 16 x 12 x 6in)

https://www.britishairways.com/en-gb/information/baggage-essentials/hand-baggage-allowances

Någon som har erfarenhet med British Airways och att 23kg stämmer? 23kg låter helt galet mycket. Hade förväntat mig något mer i stil med norwegians 10kg.

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways är bra på det där med handbagage. Storleken är viktigare än vikten där. Så länge du själv klarar av att lyfta upp det i hyllan själv så är det ok.

Jönsson, agehall och Malm gillar detta.
  3. Malm

Malm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack försnabbt svar!

Jakob Österberg gillar detta.
  4. Håller med, British Airways är väldigt generösa med handbagaget och då brukar jag ibland ha en tyngre väska med mig i kabinen (p.g.a dator och annan elektronik) jämfört med det jag checkar in i lastrummet (kläder). Inga problem hittills. Kan ligga på t.ex 10 kg incheckat och 15 kg handbagage.

5. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Med hand bag menas väl väskan utöver kabinväskan? Kabinväskan på British Airways brukar ha maxmåtten 56x45x25.

Jakob Österberg gillar detta.
  6. ViktorP

ViktorP Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    British Airways har en liten väska, till exempel en datorväska eller liknande som märks med en gul tag, som garanterat handbagage. Man får även ta med en större typ kabinväska som ett andra handbagage i mån av plats i bagagehyllorna. Bagagens individuella maxvikt är 23 kg, men jag har aldrig sett en våg vid en British Airways-gate vare sig på LHR eller någon annan utestation i världen.
    Kan vara värt att veta att när man reser från London har markpersonalen i gaten ett target på ett visst antal väskor som ska checkas in i gaten vid fulla flyg, så ibland kan de vara väldigt strikta på att checka in kabinväskor.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!