Senaste nytt

Höll på att hamna i slagsmål på Arlanda igår

flybob

Medlem
Det ska aldrig kosta mer än 500-650kr från Arlanda - Stockholm City som regel med taxi.
Jag får stå ut med de där idioterna dagligen och därför rekommenderar jag alltid de följande taxibolagen till mina gäster/kunder;

Priserna är för en vanlig bil och inte en stor bil, man kan räkna med ca 200kr extra om man vill åka mer än 3.

Taxi Stockholm - 08 15 00 00 - Fast pris till Arlanda: 520kr
Top Cab - 08 33 33 33 - Fast pris till Arlanda: 520kr
Taxi kurir - 08 30 00 00 - Fast pris till Arlanda: 520kr
Metro Taxi - 08 14 00 00 - Fast pris till Arlanda: 420kr
Airport cab - 08 25 25 25 - Fast pris till Arlanda: 390kr
Green cab - 08 390 390 - Fast pris till Arlanda: 390kr

Det kan vara bra att höra av sig någon dag innan om man vill kunna boka något av de billigare alternativ.

Vill man åka med finare bilar så är UBER kanon, men prislappen går givetviss uppåt.
Som regel tar jag alltid flygbussarna dock eftersom att man tjänar EB poäng :)

Även Uber kör för 520kr (UberX) till/från Arlanda. Det svåra är att få en bil från flygplatsen.
 

NotRyan

Medlem
Taxi Stockholm 150000 har överlag dom fräschaste bilarna och bästa förarna av de traditionella bolagen. Uber har jag inte provat men alla som jag litar på här säger att dom är bra så...

Mvh
/NotRyan
 

nota bene

Medlem
Jag brukar boka AirportCab till ARN (390kr) och ta 020/Sverigetaxi därifrån (470kr). Allt upp till 520/enkel är normalt pris bland seriösa bolag.

Ta alltid fast pris, och se upp vid terminal 2 där det ibland står en hel del med lite högre priser. Vid T5 brukar det vara ganska städat så länge man undviker friåkare.
 

fcx

Medlem
Jag brukar boka AirportCab till ARN (390kr) och ta 020/Sverigetaxi därifrån (470kr). Allt upp till 520/enkel är normalt pris bland seriösa bolag.

Ta alltid fast pris, och se upp vid terminal 2 där det ibland står en hel del med lite högre priser. Vid T5 brukar det vara ganska städat så länge man undviker friåkare.

Precis, T2 brukar vara rörigt.
 

Concorde

Founding Member
Taxi Stockholm 150000 har överlag dom fräschaste bilarna och bästa förarna av de traditionella bolagen. Uber har jag inte provat men alla som jag litar på här säger att dom är bra så...

Mvh
/NotRyan

Uber är suveränt, framför allt när man ska åka i stan eller ut från stan. UberX ofta billigare än vanlig taxi.
 

Bryant

Medlem
Synes det er utrolig ubehagelig å velge seg en taxi når man kommer ut fra Arlanda. Jeg er 101% uerfaren og "an easy prey" siden jeg er jente med stort sett bestandig alt for tung baggasje jeg ikke klarer håndtere lett. Finnes det noen a dumbass' guide: how to chose a taxi at ARN?

Det är inte svårt att välja taxi från Arlanda. Välj Taxi Kurir, Taxi Stockholm eller Taxi 020 så ärvde safe. Det är bra uppmärkt utanför T5 med vilka taxi som står var. Sen att många vill ha din uppmärksamhet är bara att ignorera!

I övrigt så åk aldrig med en taxi som har över 350:- i jämförspris. ( jämförspriset ser på på en gul skylt som oftast sitter på rutan på bakdörren)
 

Dr. Miles

Expert
Synes det er utrolig ubehagelig å velge seg en taxi når man kommer ut fra Arlanda. Jeg er 101% uerfaren og "an easy prey" siden jeg er jente med stort sett bestandig alt for tung baggasje jeg ikke klarer håndtere lett. Finnes det noen a dumbass' guide: how to chose a taxi at ARN?

Eftersom din profil säger att du är i Uppsala, fastpris dit bör ligga runt 500 SEK.
Om jag kommer ihåg rätt, finns det en separat taxikö vid Arlanda T5 för resor till Uppsala/Knivista hållet.
 

Nemo

Medlem
Eftersom din profil säger att du är i Uppsala, fastpris dit bör ligga runt 500 SEK.
Om jag kommer ihåg rätt, finns det en separat taxikö vid Arlanda T5 för resor till Uppsala/Knivista hållet.
Priset stämmer bra, Taxi Kurir brukar också under sommaren ha kampanjpris på 420:- Problemet är dock att det sällan finns någon taxi till Uppsala i taxikön till Uppsala utan man blir anfallen av friåkarna innan man tar sin tillflykt inne i terminalbyggnaden. Rekommenderas starkt att man förbeställer taxi till Uppsala. TaxiKurir Uppsala 018-123456 (app TaxiKurir), Uppsala Taxi 018-100000 (app BokaTaxi), ev EklundshofTaxi 018-210000.
 
Toppen