Hårt liv att vara SAS Plus Pro fan

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Canadien, 10 Maj 2019.

1. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SmartSelect_20190510-215513.jpg

SmartSelect_20190510-215541.jpg

palmen, samet, intuition och 1 annan gillar detta.
  2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du nu skulle boka SAS Plus Pro vad TROR du då att du får baserat på ovanstående bild?

Dessutom fel carrier på första flighten...

Det är ekonomiklass Y på alla fyra flighter. Dvs vanlig jä*la ekonomiklass.

ekf gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis. Full fare Y... Lagom Plus

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    P.S. Jag måste vid närmare eftertanke tillägga att jag faktiskt inte kan avgöra om långa segmenten hamnar i Premium Economy eller inte eftersom jag inte kan välja säte då jag gör en dummy-bokning och därmed inte kan bekräfta kabin.

Att ARN-MUC-ARN hamnar i ekonomi är ställt utom allt tvivel men det kan vara så att Y mappas mot en Premium Economy-klass på Lufthansa longhaul. Jag tror dock att man hamnar i vanlig ekonomi på alla fyra segmenten. :(

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I flera andra sammanhang har ju SAS hävdat att Lufthansa economy är ekvivalent med SAS plus på just långdistans...

AABack2ARN och 011430121 gillar detta.
  6. Flightdoc

Flightdoc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varför inte Air India business cph-del för om jag minns rätt ca 18k och ger
    200% till EuroBonus?

7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För att man får lufthansa business för bara 1.5k mer? Jusr dessa datum ligger dessutom Air India på 24k

pswe gillar detta.
  8. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan ju undra varför SAS säljer plus biljetter på sådan här flyg? Kunde väl vara Go PRO istället?

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste nog erkänna att jag nu TROR att man faktiskt hamnar i Lufthansa Premium Economy.

Det finns 4 publicerades fares mellan Stockholm och Delhi som alla specifikt routas via MUC eller FRA.

BSXTRA, SSXTRA, YSXTRA och YSK

Tittar man i ExpertFlyer på mappningstabellen mot Lufthansa för dessa fares så mappas B->N, S->E och Y->G vilket ju sammanfaller med Lufthansas klasser för Premium Economy. Nu vet jag att mappningstabellen inte alltid funkar när det kommer till codeshares eftersom dessa har en tendens att vara dynamiska men det känns som lite mer än en slump att just mappningen är till N, E och G i den ordningen.

Även om BSXTRA har ett bra grundpris (6153SEK+skatter) skulle jag personligen dock inte chansa att boka denna typ av biljett via SAS

Johan Hbg och Canadien gillar detta.
  10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev business istället, känns säkrare.

toer00, Johan Hbg och AABack2ARN gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!