Senaste nytt

Håller du med om Skytraxs klassificering av flygbolag?

Caspian

Medlem
Bara några punkter:
* Transport från loungen till planet i en lyxig BMW, men bilen har stått i solen (runt 45 grader) bra länge och upplevelsen blir därefter.
* Säten i första class (A 330) är från en tidigare tidsålder, ett par tre centimeter bredare än i business i samma plan, men med sämre manövreringsmöjligheter.
* Skärmen (IFE) samma storlek som i turistklass hos många andra. Det pinsamma var att skärmen i business var betydligt större. Jag frestades flytta bak några rader.
* Maten marginellt bättre än i business. Som kronan på verket serverades "vanilla and blueberry terrine with caramel sauce" med senapssås - någon tycks ha resonerat "ljusbrunt som ljusbrunt"...
* Endast tre passagerare i F, men bemötandet ytterst mediokert, något jag ville påpeka för pursern när hon skulle prata med oss inför landningen, men det gjorde hon aldrig. Att jag har Privilege Club Gold märktes inte på något sätt.
 

Jacob

Medlem
Många intressanta reflektioner Caspian.

Du får gärna skriva en mer utförlig rapport i vårt reserapportsforum så fler kan ta del av dina upplevelser.
Qatar Airways flyger ju till Stockholm och är följdaktligen ett flygbolag av intresse för många.
 

Caspian

Medlem
Många intressanta reflektioner Caspian.

Du får gärna skriva en mer utförlig rapport i vårt reserapportsforum så fler kan ta del av dina upplevelser.
Qatar Airways flyger ju till Stockholm och är följdaktligen ett flygbolag av intresse för många.

En utförlig rapport med bilder kommer efter nästa resa.
 
Toppen