Senaste nytt
Vi säger Hej från ca 9000m och 972km/h.
Nu är det som en bergodalbana, även crew måste sitta. Då skumpar det en del, blir att sova så snart dom och jag får röra på oss.
 
Då sitter vi i loungen på CPH, sambon tar en chailatte och jag tar lite annan dryck.
Resan hem blir med SK1416 i SAS plus, så ganska händelselös som dom flesta av oss känner till.

Men vår resan från SIN-CPH med SQ352 var helt underbar, crew var på riktigt hög nivå.
Från första samtalet när vi klev ombord till när vi klev av, otroligt trevliga och skämtsamma.

20190531_233822.jpg

Våra platser 1C och 1D för dom 12 timmar resan tog.
Stora och breda säten, väldigt bekväma.

Inför maten kollade vår värdinna J vad vi önskade till förrätt innan vår Book The Cook.
Dom två förrätterna som fanns att välja mellan avstod jag ifrån då dom inte föll mig i smaken.

Efter en stund kommer J tillbaka och frågar om jag skulle vilja ha denna förrätt och visar en bricka med saker,
Dessa saker ser jag att hon har hämtat från business kabinen.
Denna tackade jag ja till då det föll mig mer i smaken.
Väldigt imponerad av detta, hon gick på egen initiativ bak och tog fram andra allternativ för mig.
Detta utan att jag själv frågat eller hintat om det. Topp klass!

20190601_004157.jpg

Räkor med någon dressing och tomat salad.

Varmrätten hade jag Book The Cook Ribbeysteak, den var inte den bästa.
Inget jag skulle ta igen, köttbiten var gigantisk, kanska hårt grillad på vissa sidor och ganska seg.
J såg detta och fråga om jag ville ha något annat men jag tackade nej, jag var nöjd då vi ätit både på flygningen till SIN och i loungen.
Så jag var delvis mätt.
Tyvärr ingen bild på varmrätten.

20190601_012305.jpg

Desserten var en Banana splitt eclair med vaniljglass, helt okej.

J höll noga koll på våra glas och toppade upp precis lagom hela tiden, man behövde aldrig fråga om påfyllning.

Efter maten kollade jag på lite film innan jag tänkte prova sova.
Vi hade dock en väldig turbulens så även crew stundtals fick spänna fast sig.

20190601_031109.jpg

Sängen bäddad och redo för lite sömn.
Dock gick det sådär, jag hade svårt med min längd att hitta en bra ställning.
Sängen var lite hård på sina ställen, men lite sömn stundtals blev det.
Asianas säng var betydligt bättre för mig, där kunde jag ligga raklång.

Ca 1,5 timme innan Köpenhamn blev vi väckta med frukost.

20190601_112346.jpg

Först lite frukt och bröd efter det.

20190601_120106.jpg

Sen fick vi vår förbokade frukost, våffla.
Helt okej, lite mastig våffla men fullt godkänt

Hela flygningen var riktigt bra, service på topp klass.
Vi har verkligen haft tur med våra flygningar då mjukvaran verkligen varit på topp.
Singapore Airlines crew är verkligen en klass för sig, riktigt bra.

Nu är det bara en SAS plus resa ovh en arlanda express kvar innan vi är hemma.
Dessa tänkte jag bespara er. Så jag tackar för mig och tackar att ni velat hänga med.

Ev så kommer det ev sammanfattning vid senare tid, annars så tackar jag för att ni hängt med dessa tre veckor med oss.
 
Last edited:
Jag hade fel i mina tankar om en händelselös SAS resa.
Vi fick en flygrädd person med på vårat flyg, han stod länge och prata med cockpit innan han satte sig ner med sin fru.
Väl på plats efter dörrarna stängts och bryggan dragits tillbaka så fick han panik och klarade det inte, även om frugan försökte.

Bryggan fick komma tillbaka och dom två gick av, dock verkade dom inte ha bagage så det behövde dom inte leta efter.
Tråkigt för dom att det inte funka, hade kanske varit bättre om han som var flygrädd hade fått gå på först och känna efter.
Nu kom dom precis i slutet, men det kan ju även vara så att han inte vågade gå fram förens i slutet.

Sen så blev inte rätt saker lastade på planet...
Så vi har frukostlådan men inget bröd till, så man kunde få en polarrulle.
Vi hoppar dock frulle då vi fortfarande är mätta.
 
Toppen