Hälsa och långflygningar

Diskussion i 'Övrigt' startad av TreD, 18 Oktober 2011.

1. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Melatonin fungerar bra mot jetlag, jag brukar ta detta på hemväg över Atlanten [anmärkning; Melatonin köpt som tillskott i USA och jag tar inte med mig Melatonin in i Sverige]. Jag upplever det som att jetlaggen är i princip noll efter en flygning i Economy.
    Fördelen med Melatonin är att man sover "vanligt" och går att väcka utan problem, det är insomningen som får en boost.

Jag har aldrig provat sömntabletter eller den typen av medicin men jag föreställer mig att dessa mer försätter en i dvala under ett antal timmar.

Sir Lemon gillar detta.
  2. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här har helt säkert räddat mig från allt möjligt. Väldigt framtidsuteende!

3. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta funkar inte för mig! Har testat och har aldrig haft så svårt att somna :) klarvaken hela vägen hem från NZ efter att jag testat att ta Melatonin

HMJ gillar detta.
  4. Homer

Homer Medlem

Bara 3mg och bara i förpackningar om 10st.
    Svindyrt! fast större receptbelagda förp. är ju också sanslöst dyra i Sverige.

För min del bedömer jag det som verkningslöst, jag har testat 10mg ett flertal gånger utan något som helst resultat åt ena eller andra hållet.

LPC123 gillar detta.
  5. HMJ

HMJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, melatonin är verkligen inget man tar och "somnar direkt". Egentligen ska det väl intas ca 5-6h innan man går och lägger sig, då det enbart ska boosta upp det naturliga melatoninet vi har i kroppen. Har man svårt att somna så är det väl Imovane eller liknande man ska införskaffa (dock receptbelagt och beroendeframkallande)

Abbs gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

och det är precis så jag testat att använda det, utan att märka någon som helst effekt på jet-lag

Föga förvånande finns det appar som ska hjälpa en
    The Timeshifter jet lag app will give you all the advice you need when crossing time zones,
    including when to use melatonin during your trips to get the maximum benefits.

The Jet Lag App® | Timeshifter®

Imovane är ett varumärke, det innehåller zopiklon som är narkotikaklassat
    så även om man får tag på dem utan recept bör man inte resa omkring med dem i bagaget.

Insomningstabletter baserade på antihistamin som diphenhydramine säljs receptfritt i större delen av världen.
    Fungerar mer eller mindre bra beroende på vem man frågar.

michael jackson:s läkare rekommenderar propofol :)

apknug och Sir Lemon gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Då är ju lösningen att flyga Business eller 1:a klass ;)

Sir Lemon, LPC123, Berglund och 1 annan gillar detta.
  8. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dessutom räcker en förpackning bara till 10 interkontinentala enkelresor;)

9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funkar bra på ungarna vid interkontinentala resor, köper i USA, kostar typ inget för en burk med 100 st 3mg.

10. Morgan

Morgan Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!