Hälsa och långflygningar

Diskussion i 'Övrigt' startad av TreD, 18 Oktober 2011.

1. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blodproppar tänker jag inte på. Har däremot ett helvete med jetlag vid Lufthansa österut.
    Brukar tanka upp mig med mycket vatten o 2 Resorb nån timma innan avgång och en Ipren 400.
    En sån till vid take off, och sen lite insomningspiller efter mat o dryck.
    Ibland även en citirizin eftersom jag lustigt nog ofta blir allergisk på plan.

Lika fan kan det ta upp emot två veckor innan jag är i balans med tiden.
    Nu har jag ju lite svårt att låta bli bubblet, rödtjutet, GT:n o konjagarn ombort, vilket väl bidrar till jetlagen.
    Men borde ju inte ha sån långtidsverkan...

2. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, ja kombinerar du Ipren 400, insomningspiller samt rödtjut, GT etc så förstår jag att det blir en jetlag som heter duga...

3. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min fru åkte på djup ventrombos efter att vi tvingades till kejsarsnitt när vårt andra barn kom.
    Detta är inget att leka med och stödstrumpa är vad som gäller framgent på vid t.ex. långflygningar. Vid nästa gemensamma long-haul så kommer jag absolut se till att vi inte sitter i boskapsklassen.

4. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sjäva jetlagen var faktiskt ännu värre innan jag började med drogerna o bara körde alkohol. ;-)
    Men tidsanpassningsproblemet är ungefär detsamma.

5. Homer

Homer Medlem

Ungefär som en Texasbo som inte tycker om vapen :cool:

1 person likes this.
  6. Homer

Homer Medlem

testat melatonin? finns receptfritt i de flesta länder utom sverige, t.ex på WalMart i USA
    Läs -> Läkartidningen
    Nu finns det FÖRSTA biverkningsfria sömnmedlet – någonsin! « Björn Liedéns författarinlägg

I sverige finns dyr skit som heter Circadin innehåller 2mg melatonin och som inte verkar fungera speciellt så bra
    Circadin (melatonin) - Läkemedelsverket / Medical Products Agency

7. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick faktiskt en burk av en vän ifjol. Men hon hävdade bestämt att det INTE var ett sömnmedel, utan något man skulle käka som vitaminer ungefär för att undvika brist. Provade ett tag men märkte aldrig nån skillnad. Precis som med vitaminer alltså...

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Problemet med melatonin är att det bara hjälper dig att somna, men det är så pass svagt att man utan problem kan fortsätta vara vaken efter att man tagit det. Iallafall för mig så fungerar det rätt dåligt, så vid tillfälle ska jag ta mig till en läkare och försöka få lite starkare prylar.

9. Homer

Homer Medlem

vad var det for styrka pa dem ? 2mg som de som saljs i Sverige ar verkningslosa for min del

10. Homer

Homer Medlem

rohypnol?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!