Guide till hur man smartast spenderar BA Miles

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 28 April 2011.

  1. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ny bra "spendering" på en upgrade:

    Avgång to 29 dec 2011 12:25 Heathrow (London) Terminal 5 11 tim 50 min First
    Ankomst fr 30 dec 2011 09:15 Narita (Tokyo) Terminal 2 0 stopp Confirmed

    Hittade dock inte de bästa platserna för mig och frugan utan det får bli 1E & 1F

    Någon som vet hur dom är på 777 Nya First?

    Egentligen borde man kanske sitta på rad 4 E och 4F med tanke på att toaletten och personalen är där framme i 777an och inte bakom som i 747an. Synpunkter?
     
    Last edited: 20 December 2011
  2. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Skillnaden på F mellan gamla och nya är markant på 777 och mer så än på 747. Dom gör sig bra i 777 kabinen. Buddy/gäst sätet är dock lite mindre i nya F men det funkar för middagar.

    Om ni inte kan få ett mitt-par ska ni undvika att ha gången mellan er (1A+1E). Det är lite långt mellan sätena för samtal på nivå som inte stör resten av kabinen. Bättre i så fall med 2A+3A t.ex. Då kan ni välja att äta ihop eftersom en av sitter på buddy/gäst sätet i en av sviterna, men ni kan titta på film och sova i lugn och ro.

    Vi flög F på 777 två sektorer tidigare i år och hade 1K+2K ut samt 1A+2A tillbaka. Fungerade bra. Detta verkar vara den allmänna uppfattning från erfarna F resenärer.
     
    Last edited: 20 December 2011
  3. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    I höstas hade vi 1A & 1E på väg hem från Bridgetown men tyvärr i deras gamla F. Det gick ganska bra att ha en pratstund där....

    Men med tanke på att det är kök, toaletter mm längst fram framför rad 1 så kanske det vore bättre att sitta på rad 4 tänkte jag.

    För övrigt så har de öppnat upp mycket för rewardbiljetter nu. Vårt flyg BA05 till NRT den 29 dec har nu alla 7 platserna som återstår till försäljning med Avios.
     
  4. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Concorde: Vet du om man får bjuda in någon från Club till middag?
     
  5. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men en drink brukar gå bra. Fråga CSD (Cabin Services Director) om det går bra.
     
  6. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur går det konkret till med WTP till Club uppgradering?
    Verkar inte som att det går att söka när ett segment inrikes är med American Airlines.
    Normalt flyger jag till Gulfport eller Pensacola som är små regionala flygplatser i södern, så det finns inga internationella direktlinjer till min slutdestination.

    Får man ringa in en beställning i så fallet? Vill helst inte åka på 2 olika bokningar.

    Om jag kollar ARN-DFW (för att undvika American Airlines inrikes i bokningen) så får jag ingen tillgänglighet på ett enda datum som jag försökt med.
    Använder ni expertflyer för att kolla tillgänglighet? Och vilken bokningsklass är det i så fall man ska söka efter?
     
  7. Bamsefar

    Bamsefar Medlem

    Någon dag skall jag se hur jag skall "bli av" med mina 300.000 avios och fruns 120.000 avios (eller vad de nu heter)...

    För varje gång jag går in och försöker, via weben, boka eller titta så kan jag ge mig fan på att det aldrig finns något. Jag misstänker att det är någon form av begränsning mellan Stockholm - London som sätter käppar i hjulen. Men 17on inte ens om jag försöker precis när man passerar 11-månaders sträcket så går det. Det är lögn i helvete rent ut sagt, och det om något gör att jag håller på att ge upp British Airways fullständigt...
     
  8. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Har själv jagat möjligheter att utnyttja min voucer. Jag tycker att det kan dyka upp lite här och var, men har främst kollat på NY, visserligen på fel tider för mig:( Kan tänka mig att NY, LAX och HKG är det största möjligheterna där man flyger flera gånger per dag. När det gäller ARN-LHR och sedan vidare tror jag det blir bäst med två separata bokningar. Har kollat en del på KVS och där brukar det oftast dyka upp economysäten till LHR och sedan F från LHR. Det kan man ju stå ut med om man fortsätter i F:)

    KVS kan vara lite seg men tipset är att du kör parallellt i två olika webläsare när du kollar ARN-LHR och LHR-XXX.
     
    Last edited: 31 December 2011
  9. Homer

    Homer Medlem

    Vart tänker du åka? SYD i First är alltid problem:)

    ARN-London är också enligt min erfarenhet ett problem, ofta finns det bara ARN-LCY
    åka dagen före brukar ofta vara enda lösningen, är det 2-4-1 så måste ju resan börja i SE/DK
     
  10. Bamsefar

    Bamsefar Medlem

    Vi har två resmål som vi alltid drömmer om:

    A) Hawaii - främst Maui, men gärna via LA/SFO och New York (har jag nämnt att vi är galna i New York...)
    B) Australien - främst Sydney, Melbourne och Great Barrier Reef...

    Gärna Business Class säten, men jag vet inte hur långt poängen ens räcker nu för tiden, efter alla ändringar. Ta ARN-HNL (Honolulu) som tidigare gick på en fast "milkostnad" och numera verkar kräva dubbla eller tom. trippla bokningar för att fungera....
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×