Guide Michelin Nordic - stjärnor 2022

Diskussion i 'Restauranger' startad av Cristoffer Cedergren, 4 Juli 2022.

1. Idag 4 juli är det dags för en uppdatering av Michelin-stjärnorna i Norden. Eventet pågår just nu i Stavanger.

Se utdelningen direkt här:

Jag uppdaterar med resultatet senare här nedan.

Kalle Flygare, Erik M, Brandforce och 2 andra gillar detta.
  2. Sayan fick en stjärna för restaurang Nour, hade åkt bil till Stavanger. För att slippa fasta i SAS-strejken måtro? Övriga deltagare på eventet lär få svårt att ta sig hem imorgon, om de inte flyger Norwegian.

3. Albin & Adam fick sin första stjärna!

jerixon, Tolle, Erik M och 2 andra gillar detta.
  4. Knystaforsen får en välförtjänt stjärna! Svensk gastronomi lever även på landsbygden.

jerixon, Kevinator, Erik M och 3 andra gillar detta.
  5. Ruths i Malmö fick en Bib Gourmand! Riktigt bra ställe kan jag rapportera.

jerixon gillar detta.
  6. Erik M, Erik på vift och fred80 gillar detta.
  7. Något jag helt missade igår var att Hotell Borgholm tappade sin stjärna efter bara ett år. Det är ett mysterium. Jag har varit där flera ggr och det är för mig en av de bästa restaurangerna just nu utanför storstäderna. Kanske kom stjärnan lite för tidigt efter ägarskiftet, eller så har den allmänna nivån höjts.

jerixon gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!