Senaste nytt

[GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles

DOEL

Medlem
Det är lite till/från men det är inte ovanligt. De flesta motorer söker inte i realtid mot systemen, utan det kan lagga ett par timmar.
Och som Agehall påpekar - Eurobonus har annan tillgång än t ex United, Miles&More och KrisFlyer. På senare tid är dock min erfarenhet att Lifemiles visar bättre vad Eurobonus kan boka än vad United gör. 100% blir det dock inte.
Vilken sträcka och datum är det du ser på Lifemiles som inte går att boka?
EWR-FRA ser det både om jag kollar direkt EWR-FRA men även om jag kollar EWR-FRA-MUC...
 

Canadien

Medlem
30/10 lh403 1910
ExpertFlyer visar 0 First Awards på den avgången, men det behöver inte betyda något.
Married segments kan dock ställa till det. Jag får inte upp något alls på Lifemiles om jag söker EWR-ARN
Eller ska du bara till Frankfurt?
 

DOEL

Medlem
ExpertFlyer visar 0 First Awards på den avgången, men det behöver inte betyda något.
Married segments kan dock ställa till det. Jag får inte upp något alls på Lifemiles om jag söker EWR-ARN
Eller ska du bara till Frankfurt?
Ska i första hand till frankfurt och sen vidare till cph
 

Canadien

Medlem
Ok! tack ändå!
Ring Tallinn och fråga om de kan söka lite bredare för First Awards från US, de kan kanske hitta något. Finns t ex en plats Boston-Frankfurt enligt Lifemiles oxo, men det kan ju vara likadant med den att det inte går att boka.
 

DOEL

Medlem
Ring Tallinn och fråga om de kan söka lite bredare för First Awards från US, de kan kanske hitta något. Finns t ex en plats Boston-Frankfurt enligt Lifemiles oxo, men det kan ju vara likadant med den att det inte går att boka.
Har sett den också, kruxet är att det blir tight att hinna till Boston i tid bara...
 

ante888

Medlem
Pratade nyss med Tallinn, och trots att Lifemiles visar 5 lediga platser i First med en Lufthansaflight i september, så gick den inte att boka, de kunde inte se någon tillgänglighet. Flighten var ett leg av totalt tre, på vägen ut.

Är det något mer, förutom HUACA man kan göra, eller återstår det att invänta det "vanliga" 14-dagarsfönstret innan avgång?
 
Toppen