Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

Dr. Miles

Expert
Under mina undersökningar både igår och idag kunde jag inte hitta en enda flight som hade 4 awardplatser i Business class på följande flygbolags flygningar.

  1. Adria Airways
  2. Air China
  3. Air India
  4. Air New Zealand
  5. Brussels Airlines
  6. Croatia Airlines
  7. LOT Polish Airlines
  8. Shenzhen Airlines
  9. Singapore Airlines *
  10. THAI

* United.com visar inte tillgänglighet av Singapore Airlines flygningar överhuvudtaget. Däremot går det att söka awardplatser bl a på ANA eller ExpertFlyer.
Jag vet inte om United har uppdaterat systemet nyligen men numera visar Uniteds webbsida tillgänglighet av Air China flygningar även för 4 personer i Business class.

Beijing - Singapore: 4 personer i Business class:
Screenshot20160202_02 Air China PEK-SIN.png

Beijing - Houston: 4 personer i Business class:
Screenshot20160202_03 Air China PEK-IAH.png

 

Stenis32

Medlem
Kan tipsa om att det öppnats upp 4+ platser i C på sträckan ZRH-SIN i sommar med Swiss, exempelvis utresa 8/6, 22/6 och 29/6
 

Stenis32

Medlem
Nu är jag på jakt igen efter ny familjeresa. Hittar på United-sidan massor många 4st platser från mängder med linjer till ADD men Tallinn ser bara max 2st platser i Business. Någon som faktiskt lyckats boka 4st platser med Ethiopian i Business med EuroBonus?
 

Canadien

Medlem
Nu är jag på jakt igen efter ny familjeresa. Hittar på United-sidan massor många 4st platser från mängder med linjer till ADD men Tallinn ser bara max 2st platser i Business. Någon som faktiskt lyckats boka 4st platser med Ethiopian i Business med EuroBonus?
Har 'hört' att det kan komma upp två nya platser när man väl bokat de två första. Inte provat själv dock.
 

RickardG

Medlem
Jag letar 4-5 business med SAS till USA men hittar inget. Jag vet att det är svårt så jag har inga större förhoppningar men ser ni något så säg gärna till. Med Swiss är det enkelt, men det blir 10 000kr dyrare och 100 000 poäng mer...
 
Toppen