Senaste nytt

[Guide] Hitta fyra (4) awardplatser i Business class med Star Alliance flygbolag

Maja

Medlem
Jag har kikat i gamla "posta din lyckade awardbokning"-trådar och gjort lite allmänna award-sökningar för Europa-Tokyo. De som redan lyckats boka till Japan är ju oftast ensamma eller 2 resenärer men att man bokar för 4 är ju mindre vanligt, av olika förklarliga skäl.

Även österut verkar ju Swiss vara en tillgång när man är fler än 1 eller 2 som reser ihop, vad gäller LH är det ju svårt att se just nu...
men ni som sökt, hur har det sett ut på exempelvis ANA, Eva, Asiana eller Singapore Airlines? Alltså de lite mer "exotiska" bolagen.

Väl medveten om att saker är som de är under corona men många här har ju rest och bokat även innan pandemin och kanske har erfarenhet från hur det varit innan.
Nu verkar dock SWISS ha ändrat något för nu finns det i princip ingen tillgänglighet alls västerut.

Vi bokade med Asiana till till Seoul (pre Corona) för 3 personer. ANA är kört är min erfarenhet. Har legat och bevakat väldigt länge för att lyckas få tag i 3 platser men har ej lyckats. :(

SQ gick finfint att boka pre Corona för iaf 3 personer, men som sagt var inget alternativ längre.
 
Hur är det med tillgången interkontinentalt, men inte USA, från Europa med 4 platser nu och kanske åtminstone ett halvårs framförhållning? När jag söker tror EuroBonus är det väldigt snålt upplever jag? Det var något enstaka resmål med TAP som dök upp.
 

Kimmen00

Medlem
Just nu tycker jag det är sjukt snålt med platser.. Turkish verkar ha dragit in C platser på många linjer. Sökt hela dan o ser bara economy under våren/sommaren till SGN, Kul, BKK etc österut. Ibland får man fram C men då från BCN eller FRA via IST. Då blir mecket att komma från Arlanda till de andra flygplatserna..
Mot staterna lila svårt. Känns som rutten tillgång just nu.
 

Stefan G

Medlem
Tänkte börja leta resor (longhaul) till hösten/vintern 2023 och undrar om det finns något flygbolag som släpper 5 business platser när awardpltserna släpps (enligt respektive flygpolags tidspolicy)?
Som vanligt är 5 i familjen ingen höjdare när man ska planera resor, hotel,bil, flyg etc, allt är anpassat för max 4 :)
 

Maja

Medlem
Tänkte börja leta resor (longhaul) till hösten/vintern 2023 och undrar om det finns något flygbolag som släpper 5 business platser när awardpltserna släpps (enligt respektive flygpolags tidspolicy)?
Som vanligt är 5 i familjen ingen höjdare när man ska planera resor, hotel,bil, flyg etc, allt är anpassat för max 4 :)
Swiss har tidigare släppt upp till 9 platser. Nu har det dock varit svårt att hitta.
 
Toppen