Senaste nytt

Gruppbokning - alternativ?

Jag är med och arrangerar en resa med kollegor på firman. Eftersom vi själva finansierar resan är vi ytterst angelägna om priset framförallt. Flexibilitet och ombokning är inte lika viktigt. Bokar man via en traditionell resebyrå typ travellink eller liknande drar det iväg ordentligt ganska snabbt.

Vi är mellan 30-40 pers. Vi ska resa till Piemonte i oktbober. Milano eller Turin är vettiga destinationer att utgå ifrån. Vi vill ta ledigt max 2 dagar från jobbet. Helst vill vi åka någon av följande dagar
tors 6/10-sön 9/10
fre 7/10-mån 10/10
lör 8/10-tis 11/10

När jag arrangerat dessa resor tidigare har jag använt mig av Swiss gruppbokning på nätet. Funkar super och vettiga priser. Hittade bl.a. följande förslag för 2377kr
ARN-MIL med swiss fre 7/10 15.20-21.30
MIL-ARN med swiss tis 11/10 14:45-18:55

Har ni andra tips hur man kan gå tillväga? Jag skulle så klart vilja komma ner ytterligare i pris.
 

SNIFF

Medlem
Kollat med SAS gruppbokning? Jag har fått rätt bra priser från dem tidigare på större bokningar.
 
Har suttit med något liknande (15 pers) som åkt till en europeisk storstad en gång i månaden vid tio tillfällen. Provade boka via SAS Gruppbokning och det blev väldigt rörigt. Fick tipset här på BC om att bryta mot @agehall's budord och boka via Kilroy. Har funkat riktigt smidigt och har inget att klaga på dem, tvärt om. :)
 

henke12

Medlem
Kolla med en Airbroker också,

Kan vara värt att chartra ett helt flygplan så kan ni välja tider och flygplatser själva :)
 
Har suttit med något liknande (15 pers) som åkt till en europeisk storstad en gång i månaden vid tio tillfällen. Provade boka via SAS Gruppbokning och det blev väldigt rörigt. Fick tipset här på BC om att bryta mot @agehall's budord och boka via Kilroy. Har funkat riktigt smidigt och har inget att klaga på dem, tvärt om. :)

tack för tips, jag har skickat en förfrågan
 

olo

Medlem
Jag bokade en liknade resa till Tyskland för ett par årsedan. Jag tog då hjälp av en riktig resebyrå i Göteborg som hjälpte mig. De bokade in oss på fyra bokningar om 9+9+9+5 personer och höll bokningarna tills att alla var klara så att vi kunde få de låga priset för alla. Det sparade oss drygt tusen kronor per person jämfört med Lufthansas gruppbokning. Skillnaden blev att dessa bokningar blev helt oflexibla, vilket gruppbokningen inte hade varit.
 
Jag bokade en liknade resa till Tyskland för ett par årsedan. Jag tog då hjälp av en riktig resebyrå i Göteborg som hjälpte mig. De bokade in oss på fyra bokningar om 9+9+9+5 personer och höll bokningarna tills att alla var klara så att vi kunde få de låga priset för alla. Det sparade oss drygt tusen kronor per person jämfört med Lufthansas gruppbokning. Skillnaden blev att dessa bokningar blev helt oflexibla, vilket gruppbokningen inte hade varit.

Samma här, bokade en resa för det idrottslag jag har hand om och skall till USA på tävlingar i sommar. Tog fram vilka flighter vi ville ha och skickade till en resebyrå här i Göteborg och de bokade in det som 9+9+9+4. Testade innan detta alla andra gruppresebokningstjänster hos diverse flygbolag men inga var direkt smidiga eller prisvärda i detta fallet.
 
Vår resebyrå bokar alltid dessa resor, även om jag skannar rätt bra innan. Vi delar alltid upp bolaget på olika flyg när vi gör liknande resor. Olyckligt om något skulle hända för vi känner ett ansvar mot våra kunder.
 
Toppen