Senaste nytt

Gratisnatt eller $100 voucher via Shangri-La Golden Circle

Homer

Medlem
Ordnade ett konto med $100 åt kompisen, nu har jag hjälpt honom spendera dem också på rest. Ting in London

Set Lunch Menu
2 courses £29
3 courses £34

Jämför dessa priser med att det kostar £25 att åka upp till toppen av the Shard, 72:a våningen, restaurant Ting ligger på 35e våningen,
Shangi-la:s bar ligger på 50:e våningen
Inside The View from The Shard - Telegraph

Maten var mycket bra men ett glas vin höll absolut inte utlovade 175ml, när de tar £9 för ett glas ska det vara
utlovad mängd.
Vatten var dock gratis och det var inte kranvatten



shard.jpg

(pressbild)
 

Gus

Medlem
För några veckor sedan utnyttjade jag mina sista kuponger på Shangri-La Bangkok. Denna dealen är väl det bästa tipset jag fått på BC. Totalt sett registrerade jag 6 familjemedlemmar vilket genererade 6 100-dollarskuponger. Genom att man kan ange släktingars namn som får nyttja kupongerna gick det bra att lösa ut alla i mitt namn! Nu senast åt vi lunch på NEXT2 Cafe vilket var gott! Har man inte någon kupong så ser jag ingen anledning att besöka restaurangen, då maten är lika god som på gatan men kostar 5 gånger mer.

soppa.jpg

En god tom kha gai på NEXT2 Cafe, Shangri-La Bangok.

De sista 150 dollarna spenderade vi på restaurang Salathip där vi åt en varsin 8-rätters, en med kött och en vegetarisk. Vi hade förväntat oss en kulinarisk upplevelse likt Farang i Stockholm (som är min favoritasiatiska restaurang i Sthlm, ja kanske i världen). Men oj vad besvikna vi blev! Av de 16 rätterna var en jättegod, tre goda och resten var inte goda. En av de vegetariska rätterna smakade som ett paket med djupfrysta wokgrönsaker (rätten längst till höger). En annan bestod av burksvamp som kändes mikrad (rätten i mitten)! :p Till maten drack jag några glas Thailändskt vin vilket var mycket gott! :) Hade det inte varit för att vi inte var så hungriga pga värmen och att vi fick maten gratis så hade vi skickat tillbaka iaf hälften av rätterna. Shangri-La´s stora behållningen tycker jag är att lyssna på Lilibeth (en otroligt duktig cover-sångerska) i "the long bar". Vilka drinkar man får och så trevlig personal! :)

thai.jpg

En besvikelse på restaurang Salathip.
 
Toppen