Senaste nytt

Gratis wifi på Swedavias flygplatser!

ski

Medlem
Provar detta nu och med bredbandskollen fick jag drygt 7 mbit/s ner och drygt 4 upp. Bra Swedavia. Nu kan jag ju också köra homerun på deras flygplatser men det är bra att ha alternativ. Många gånger i SAS loungen på terminal 4 Arlanda är ju nätverket så segt. Likaså mobilt via Telia. Däremot brukar Homerun funka bra.
 

Johannes

Medlem
Detta är väl liknande det system som Avinor har i Norge? Kalasbra hur begränsar de tiden/datan? i Norge är det bara att logga in igen efter de 60 min man får.
 

Ubbe

Medlem
Bra service av Swedavia helt klart !!
Är det? Fritt Internet är väl i klass med toaletter dvs det ska bara finnas..
Funderat mycket på detta med alla artiklar om hur man säkrar upp sitt Internet. Varför? Har kört med öppen guestzoon sedan 2009 och enbart blockat ut ett macadress sedan dess. Självklart kommer inte guestzoonen åt mina interna filer men de kommer åt Internet.
Det finns fria w-lan överallt så varför hetsa upp sig för detta. I Kambodja där fortfarande Internet access inte är för var man kan jag förstå detta men här i Sverige är det som att sätta upp en skylt med att vi har varmvatten.. Har inte MC Donalds fritt WiFI överallt?? Man har väl inte kunnat läsa reklam om det de sista 5 åren...
 

MarcusC

Medlem
Visst kan man ifrågasätta varför det inte vart gratis tidigare, men på de flesta stora flygplatser i Europa tar man betalt för internet. Dock är säkerligen betalande underlaget på svenska flygplatser klent. ?!
 

Stockholm

Medlem
Tack till Swedavia! Inte en dag för tidigt. Kundvänligt inititaiv...
Fixa nu till muggarna vid bagagebandet i gamla 5:an så blir det riktigt bra!
 

ski

Medlem
Visst kan man ifrågasätta varför det inte vart gratis tidigare, men på de flesta stora flygplatser i Europa tar man betalt för internet. Dock är säkerligen betalande underlaget på svenska flygplatser klent. ?!
Det var tydligen någon på Swedavia som trodde att de tjänade pengar på detta men som tydligen blivit överbevisad nu och släppt på kranen.
 

vicce

Medlem
Bra av Swedavia, har saknat de på de flygplatser som inte har någon lounge med wifi, även om telefonen klarar av det mesta.
 
Toppen