Senaste nytt

Gratis internet för alla klasser på SJ Snabbtåg och dubbeldäckaren

underhund

Medlem
Usch, har inte haft någon bra uppkoppling till SJ:s wifi på dubbeldäckarna Stockholm-Eskilstuna och Stockholm-Västerås de senaste dagarna. Man får sitta och ladda om sidor hela tiden, och buffra podcasts. Innan gratis-wifi infördes var det aldrig några problem med uppkopplingen, den var rasande stabil! Kan ju tycka att innehavare av svart kort kunde få trafikprioritering om nu datapotten inte går att rucka på.
 

Flood

Medlem
Lyckades, utan alltför avancerad surfning, köra slut på min surfpott när 3:10 lång tågresa Gbg-Sthlm blev 5:20 pga:

a) folk som sprang på spåret i Katrineholm och
b) ett godståg som brann vid Töreboda.

Hastigheten var dock helt OK innan potten tog slut.
 

vicce

Medlem
Nätet är snabbt, men min surfpott tog slut efter ca 2,5 timmar, och då körde jag i princip bara surfning på nyhetshemsidor, plus att jag sovit ca 1,5 timme av tiden.
Att köra ett bredbandstest tog ca 15 mb av den dyrbara surfmängden.
 

vicce

Medlem
Nyhetssidor är bland de sämsta man kan titta på om man vill vara snål med datamängden.

Med all reklam som finns på sidorna så kan jag tänka mig att det är så.
Men att sitta och läsa mail eller bara gå in på google.com för att snåla med datamängden tröttnar man ju på efter ett tag :)
 

nilsson

Medlem
Med all reklam som finns på sidorna så kan jag tänka mig att det är så.
Men att sitta och läsa mail eller bara gå in på google.com för att snåla med datamängden tröttnar man ju på efter ett tag :)

Det roligaste är siter som dn.se som kontinuerligt skickar dina muspekarkoordinater till en tracking-server. Det äter upp en hel del.
 
Toppen