Senaste nytt

Gratis årsavgift för Amex Platinum?

Stefan62

Medlem
Jag kan bara hålla med Najk om att man blir mer imponerad av någon som hyr bil i SFO för att resa till Savonlinna i Finland än över att någon får 50% på priset för själva bilhyran. :D

För de som inte får 50% rabatt automatiskt på hyrbilskostnaden i SFO eller någon annanstans så kan det ju vara bra att boka med just 50% rabatt!

...och det är ju fortfarande så att man väljer själv vilket kort man skaffar!
 
Jag sa upp mitt Amex Platinum för ett par veckor sen. Spend på ca 300k senaste året. Jag blev uppringd av någon som frågade varför jag inte ville ha det kvar. Jag sa som det var, att det var mycket pga den ohemula årsavgiften men också att det inte fungerar på alla ställen (eftersom vi använder kortet lite som vårt gemensamma konto i familjen). Han frågade om det var något de kunde göra för att behålla mig som kund men kom inte själv med några konkreta förslag - och jag sa helt enkelt att det var kört för dem.

Hade jag varit någon som ständigt befann mig på resande fot så hade jag säkert kunnat motivera att ha kvar det. Men för mig så var mervärdet över ett Eurocard Platinum inte värt 4500 kr extra per år. Får ju fortfarande det viktigaste, nämligen två Priority Pass, och de andra förmånerna har jag inte utnyttjat så jättemycket. Men poängen vi samlat in räckte ändå till att täcka en stor del av kostnaden för en juniorsvit på vår lilla familjeminisemester i sommar, så det var väl bra :)
 

EBGGOT

Medlem
Min årsavgift kommer denna månad, är det ingen som har lycktas förhandla till sig ett bättre pris eller någon perk vid hot om uppsägningen? Jag handlar ju enbart på mitt SAS Amex nu för tiden så 6,000kr känns som mycket pengar bara för att ha ett kort i plånboken
 

A380*G

Medlem
Min årsavgift kommer denna månad, är det ingen som har lycktas förhandla till sig ett bättre pris eller någon perk vid hot om uppsägningen? Jag handlar ju enbart på mitt SAS Amex nu för tiden så 6,000kr känns som mycket pengar bara för att ha ett kort i plånboken

6000 kr i årsavgift för Amex EB? Det kan inte stämma!! :confused:
 

Stefan62

Medlem
Min årsavgift kommer denna månad, är det ingen som har lycktas förhandla till sig ett bättre pris eller någon perk vid hot om uppsägningen? Jag handlar ju enbart på mitt SAS Amex nu för tiden så 6,000kr känns som mycket pengar bara för att ha ett kort i plånboken

Har försökt, men svaret har hittills varit "nej" och ingen ytterligare tillfällig förmån. Istället talar de om att man får 1000 SEK på nästa bokning via Amex resebyrå.

Visst är 6000 SEK mycket pengar för att bara ha ett kort i plånboken, men det är ju så mycket mer inbakat i Amex Platinum. Dessutom har Du ju SAS Amex gratis.
 

EBGGOT

Medlem
Har försökt, men svaret har hittills varit "nej" och ingen ytterligare tillfällig förmån. Istället talar de om att man får 1000 SEK på nästa bokning via Amex resebyrå.

Visst är 6000 SEK mycket pengar för att bara ha ett kort i plånboken, men det är ju så mycket mer inbakat i Amex Platinum.

Nja, jag har aldrig nyttjat något försäkring eller liknade på mina 10 år som kund hos AMEX. PP har jag genom andra kort... så jag tycker faktiskt inte det är så mycket mer inbakat. Sen har jag ju status hos många program redan genom mitt resande.... Min anledning att behålla det är FALL man kan behöva försäkringen ...
 

Stefan62

Medlem
Nja, jag har aldrig nyttjat något försäkring eller liknade på mina 10 år som kund hos AMEX. PP har jag genom andra kort... så jag tycker faktiskt inte det är så mycket mer inbakat. Sen har jag ju status hos många program redan genom mitt resande.... Min anledning att behålla det är FALL man kan behöva försäkringen ...

Jag förstår - jag själv har ingen status i något bolag och har svårt att säga nej till försäkringen och Amex/Solids skadehantering. Betalar inköp gör jag dock med SAS Amex och BA Visa.
 
Toppen