Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

squeezen

Medlem
25 % fler Baspoäng på resor med SAS och Widerøe.
Bagage först ut på bandet (som inte alltid funkar men...)
Ha! Baggage först ut på bandet kan de lika gärna ta bort. Funkar aldrig. Senast igår
Tog det 50 minuter få Väska på malpensa, milano. Då hade det kommit uppskattningsvis 30-50 väskor innan, varav ingen med prio tagg och det kom typ 15st efter 20 min, sedan 15 till efter några ytteröigare minuter så totalt tog det ca 25 min extra innan min priotaggade kom.
 

Gus

Medlem
??
Fast track
Lounge
Välja sittplats gratis
Prioritet på väntelistor
Gröna lund (blev iofs inget 2019 men kanske 2020)
20% Rabatt på poängresor Cash+points
Boostat bud i Plusgrade med 20%

Finns säkert fler som skiljer G mot B/S
Jag menar förstås på Grand Hotel! :D
 

flum

Medlem
Jahapp, då var man här för vad som förmodligen är sista gången på diamond-specialen. Detta då idag verkar vara sista dagen. Lite kul att jag blev första samt sista person som utnyttjade denna. Grand passade på att att ge mig en riktigt schysst svit denna dag.

615FBD6B-8FFC-4C48-ABA7-4FE7C94013BC.jpeg
43AF2254-DC31-4721-A887-090BC3C3B377.jpeg
87E8D63B-3E73-4506-A378-53193F3C4FF0.jpeg
6F6E05BC-3D44-43F5-B9DA-5B4CED1BF386.jpeg
7944BF6E-0319-4571-8F1F-6B6C7C76EF35.jpeg
F2BEF8C1-12AE-443B-A2F8-4B119767C04D.jpeg
65A3597E-40F6-4FB2-A645-338D7D21B071.jpeg
E4996AEC-3E70-4514-9EE2-AAC103BF57F3.jpeg
 

squeezen

Medlem
Från Cision idag på morgonen, oklart om nån påverkan på samarbeten, fördelar och service...?

———————
Patricia Industries, en del av Investor AB, och dess dotterföretag Vectura, har ingått avtal om att sälja Grand Group och fastigheten Grand Hôtel till FAM AB. Transaktionen inkluderar hotellverksamheterna Grand Hôtel, Lydmar Hotel och The Sparrow Hotel, samtliga belägna i Stockholm, samt fastigheten Grand Hôtel.Det totala transaktionsvärdet uppgår till 3,9 mdr kronor, varav cirka 0,3 mdr kronor Grand Group och cirka 3,6 mdr kronor för fastigheten Grand Hôtel. Nettolikviden uppgår till cirka 1,5 mdr kronor efter amortering av skuld inom Vectura.

”Grand Groups ledning har gjort ett mycket bra arbete med att utveckla verksamheten, vilket har lett till att kunderbjudandet och effektiviteten stärkts. Över tid har vi emellertid landat i slutsatsen att hotellsegmentet inte är i linje med våra investeringsprioriteringar. Därför är det ett naturligt steg för oss att avyttra innehavet till FAM, en ny och resursstark långsiktig ägare som kan fokusera på att vidareutveckla Grand Group. Avyttringen bidrar till ytterligare fokusering av vår portfölj”, säger Investors vd Johan Forssell.

”FAM är ett nytt bra hem för Grand Group. Försäljningen frigör resurser som vi kommer att använda för att fortsätta att utveckla Patricia Industries och våra befintliga innehav. För Vectura innebär avyttringen av fastigheten Grand Hôtel att företaget kan fokusera på att utveckla sin kärnverksamhet inom samhällsfastigheter och kontor”, säger Christian Cederholm, chef för Patricia Industries.

Givet den nära relation som råder mellan Investor och FAM har värderingen och övriga villkor i transaktionen utvärderats av tredje part. I detta fall har Investor anlitat EY för en övergripande bedömning (fairness opinion) av transaktionen. Besluten i respektive styrelse har naturligtvis tagits utan deltagande av ledamöter som skulle kunna antas ha intressekonflikt.Transaktionen förväntas slutföras, efter myndighetsgodkännande, under det andra kvartalet 2021.

Om Patricia Industries

Patricia Industries är en långsiktig ägare som investerar i företag och arbetar för att varje företag ska uppnå sin fulla potential. Patricia Industries är en enhet inom investmentbolaget Investor AB, vars huvudägare är Wallenbergstiftelserna.
 

anjak

Medlem
Det blir nog ingen skillnad, går från ett Wallenbergföretag till ett annat. Rickard Gustafson sitter i styrelsen för FAM men det lär ju inte påverka några samarbeten med SAS framöver.
 
Toppen