Senaste nytt

Goteborg med familjen

trekker

Medlem
Som rubriken lyder, det ar dags for en helg i Goteborg med familjen. Jag har varit valdigt sparsamt i GBG under min livstid sa jag har inte sa bra koll. Nagra fragor, vad ar basta sattet att ta sig in till stan fran Landvetter, landar 20:30 pa kvallen, taxi antar jag? Ar det fast pris isafall? Vi kommer bo pa Radisson Blu Scandinavia, nagra tips dar? Jag antar att det inte blir tal om uppgraderingar trots status. Vi kommer sedan spendera lordagen och sondagen fram till ca 15 innan det ar dags for resa till Landvetter igen. Jag har tankt en heldag pa Liseberg pa lordagen, men finns det nagra andra kul grejer att hitta pa med barn som ar 5 ar gamla? Nagra tips pa restauranger (barnvanliga da forstas).

Detta ar en rewardresa med Sun Air och jag ska forsoka klamma dit en reserapport pa det hela, har inte sett nagon med detta flygbolag och sen kanske lite kul for er goteborgare med ett reportage fran er egen stad - kan dock inte lova for mycket for en resa med barn kan yttra sig pa manga satt och ar oturen frame blir det inte manga bilder.....
 

cantona

Medlem
Följande är info från taxigoteborg.se

Fastpriser
Vi erbjuder fasta priser till och från Landvetter Flygplats och Göteborg City Airport. Prisexempel fordon 1-4 passagerare:

Radisson Blu Scandinavia Hotel – Landvetter Flygplats, enkel resa: 415 kr
Landvetter Flygplats – Radisson Blu Scandinavia Hotel, enkel resa: 415 kr + tilläggsavgift


Annars Flygbussen för 90:- (eller ngt) enkel om du orkar gå ca 300 meter efter sista hållplatsen.
 

olo

Medlem
Taxi Kurir tar 380:- från Landvetter till Centrala Göteborg, utan avtal.
Flygbussen tar 95:-/vuxen, 79:-/ungdom och barn under 7 år åker gratis med vuxen. Hos flygbussen får du Eurobonuspoäng om du köper biljetterna via webben.
Detta ar en rewardresa med Sun Air och jag ska forsoka klamma dit en reserapport pa det hela, har inte sett nagon med detta flygbolag och sen kanske lite kul for er goteborgare med ett reportage fran er egen stad - kan dock inte lova for mycket for en resa med barn kan yttra sig pa manga satt och ar oturen frame blir det inte manga bilder.....
Hade varit kul med en rapport, både om Sun Air och Göteborg - sett från utsidan!
 

sweflyer

Medlem
Sjöfartsmuseet har både ett litet akvarium, och något aktivitetsrum för barn. Kan nog vara trevligt för den åldersgruppen.

Köper man inträde där (40 SEK) går man också in gratis på de andra kommunala museerna i Göteborg, men de är nog inte lika intressanta för barn kanske.
 

olo

Medlem
Sjöfartsmuseet har både ett litet akvarium, och något aktivitetsrum för barn. Kan nog vara trevligt för den åldersgruppen.
Som är fokuserat på fiskar som finns i svenska vatten.
Köper man inträde där (40 SEK) går man också in gratis på de andra kommunala museerna i Göteborg, men de är nog inte lika intressanta för barn kanske.
Det ger även inträde till Naturhistoriska (ägs av regionen) där Blåvalen och elefanten får räknas till det intressanta. Tyvärr kan man inte längre gå in i blåvalen, utom när det är Valborg eller valdag.
 
Toppen