Senaste nytt

Googles resepolicy

lnixon

Medlem
Just nu hade jag varit tacksam för en resepolicy som tillät mig att använda en annan bokningsmotor än Resias, där det är helt omöjligt att bygga den resplan jag vill ha. :mad:
 

agehall

Medlem
Jag tror att även om lnixon är missnöjd med deras websida, så är han ännumer missnöjd med deras personliga service. Men nu gissar jag bara vilt..
 

lnixon

Medlem
Är det inte bara att ringa dem (resia alltså)?

Hade bokningmotorn gjort sitt jobb hade jag kunnat få bokningen gjord nu i kväll. Istället måste jag vänta tills i morgon och ta det via telefon, och deras säljare är fullt kapabla att boka nånting annat än man specificerar, för att de "tycker att det verkar bättre".
 

fcl

Medlem
Hade bokningmotorn gjort sitt jobb hade jag kunnat få bokningen gjord nu i kväll. Istället måste jag vänta tills i morgon och ta det via telefon, och deras säljare är fullt kapabla att boka nånting annat än man specificerar, för att de "tycker att det verkar bättre".

Min arbetsgivare har också Resia i Linköping som resebyrå men vi kan inte boka online alls. Vi ska maila eller ringa till resebyrån så att de kan ha koll på att vår resepolicy följs. Jag har dock inte så mycket förtroende för att de ska kunna hitta varken bästa eller ens billigaste resvägen, trots att alternativen från Linköping är ganska begränsade. Jag är mer av personlighetstypen reseledare som har stenkoll på vart jag ska när jag reser än charterresenär som låter någon annan leda vägen så jag vet ändå exakt vad jag vill boka när jag ringer dem.

Dessutom bytte Resia system för resenärsprofil och istället för att konverta existerande profiler får vi själva mata in information i det nya systemet så att "vi kan kontrollera att det är aktuella uppgifter som finns i profilen".
 
Det borde vara avtalsbrott att byta saker sådär när man specificerat vad man vill ha. Även om det inte skulle rymmas inom resepolicyn borde man ju inte fritt boka annat heller...
 

lnixon

Medlem
Det borde vara avtalsbrott att byta saker sådär när man specificerat vad man vill ha. Även om det inte skulle rymmas inom resepolicyn borde man ju inte fritt boka annat heller...

Jag tror att det mest handlar om att de är vana vid kunder som inte vet vad de vill ha. När jag påpekar att det inte var vad jag frågade efter så ändrar de glatt och hjälpsamt tillbaka.

Jag lyckades boka min Rom-resa till slut. Jag kunde ju inte boka den online, så i går morse klippte och klistrade jag från ITA till ett mail till Resia för att det verkligen skulle framgå vad jag ville ha. Åtta timmar senare fick jag en (preliminär) bokningsbekräftelse. I fel bokningsklass.

Det rättades till efter ytterligare en mailvända, och de är som alltid trevliga och hjälpsamma. Men.
 
Toppen