Senaste nytt

Good bye till första klass med Emirates från Arlanda

Sofia

Medlem
Misstänkte det... Min första resa ever med EK så det ska bli spännande! Syrran och Mr. Sofia har flugit ekonomi och varit nöjda och imponerade, vilket ju är trevligt. Själv tänker jag mig mer en jämförelse QR och EK i C ;) (gud vilken snobb jag är!)

Men @simon_says91 , om vi kan hitta ett sätt när equipment är bestämt så kan vi ju diskutera det över en öl nästa torsdag :) I'm all ears
 
Misstänkte det... Min första resa ever med EK så det ska bli spännande! Syrran och Mr. Sofia har flugit ekonomi och varit nöjda och imponerade, vilket ju är trevligt. Själv tänker jag mig mer en jämförelse QR och EK i C ;) (gud vilken snobb jag är!)

Men @simon_says91 , om vi kan hitta ett sätt när equipment är bestämt så kan vi ju diskutera det över en öl nästa torsdag :) I'm all ears

Jo det är absolut inget fel på deras service ombord (om man får rätt stol)! Toppklass! Men de är när saker händer och går snett som allt faller tyvärr.

Absolut, jag kollade lite och det kan vara så att det är möjligt att genomföra en uppgradering trots att jag inte är ombord, kanske är väldigt intressant då:rolleyes:
 

HON-II

Medlem
Flög nu i veckan från Stockholm med EK i två-kabin konfiguration av 777. Inte undra på att EK tar bort F klass. Det var 6 passagerare (inklusive mig själv) i C kabinen som har 42 säten. Det var däremot smockfullt i Y, så det är möjligt att några av de 6 i C var uppgraderade. EK business är inte min favorit, men om det är så här tomt är det riktigt angenämt. Vad gäller Stockholmsflygen till de arabiska gulf-staterna skulle jag under alla omständigheter välja QR C i 787 framför EK C i 777 med den trista och trånga 2+3+2-konfigurationen. De går inte att jämföra, så mycket bättre är QR i C (i 787). Så här såg det ut i EK C kabinen. Bifogar bild på första raden i kabinen efter start.

IMG_4678.jpg
 

LarsCph

Medlem
Der flyves også i 2-class fly fra København - men her er faktisk umiddelbart fyldt ret godt op i business. Jeg skal til Manila med Emirates om en uge og retur 4 dage senere. Der ser det sådan her ud på seatmap. Economy er i øvrigt udsolgt på hjemturen.

Jeg er enig og havde også foretrukket Qatar, men deres connection til Manila er bare en del dårligere end Emirates, specielt på udturen er der en meget lang stopover i Doha. Overvejede også Thai som har en fin forbindelse fra København via Bangkok, den er blot markant dyrere end Emirates.

Så Emirates it is inklusive old-school 2-3-2 seating - jeg ville godt nok være ked af at flyve alene og få midtersædet!

København-Dubai
Skærmbillede 2015-01-17 kl. 20.24.07.png

Dubai-København
Skærmbillede 2015-01-17 kl. 20.24.26.png
 

staff

Medlem
Emirates flog val 3-class 77W till CPH de forsta tva eller tre aren (med attraktiva biljettpriser i F dessutom) for att sedan ga ner pa 2-class sedan nagot ar tillbaka. Aterstar att se om det blir samma utveckling pa ARN (de har ju verkligen hjalpt att pusha demand med grymma priser i F). Vi far verkligen hoppas det. Viss prestige ocksa for ARN att ha en F-linje. :)
 

Jakob K

Medlem
What!? Ingen "Walk of shame" ned igennem rækkerne? :D

Jag gjorde den istället lite mer raffinerat på A380in. Iklädd first-pyjamas kom jag ut från duschen och blev bjuden på te framför näsan på 3st businesspax som boardat på fel våning och fick ta trappan upp via firstkanbinen. :D

EDIT: Man måste gilla att EK har en SPA-värdinna som är ansvarig för alla duschande gästers väl. Givetvis måste man ju då bjuda på örtte!
 
Last edited:
Toppen