Senaste nytt

Golfvecka i Europa sept/okt

chazzie

Medlem
Jag har tagit på mig uppgiften att assistera i planerandet av en golfresa i höst under månadsskiftet september/oktober (4 veckor spann ungefär) och behöver lite tips på vilka destinationer som erbjuder bra banor och trevligt klimat (för golf, inte strandhäng). De har varit i Spanien många gånger och kan tänka sig något annat land också, men värderar direktflyg från Arlanda högt, gärna SAS.

Hur ser det ut t.ex. kring München? Nice? Aten? Förslag på bra banor att spela mottages också tacksamt, precis som allehanda förslag kring resmål, aktiviteter och färdplan =}
 

chazzie

Medlem
Jag har golfat en del på Mallis. Sheraton har ett bra upplägg för detta.
Det skulle kunna vara något, med rätt hotell slipper man förhoppningsvis chartervibbarna i alla fall =}

Om ni inte vill köra Costa del Sol så är även Portugal bra. Hört gott om Sesimbra, söder om Lissabon!
Det har varit på tapeten, hur ser det ut med direktflyg? Jag tror det finns viss osäkerhet kring flygbyten i Europa om inte undertecknad är med.

En smaskig variant, så klart, men hur är vädret i september/oktober?
 

Frobbert

Medlem
Det skulle kunna vara något, med rätt hotell slipper man förhoppningsvis chartervibbarna i alla fall =}


Det har varit på tapeten, hur ser det ut med direktflyg? Jag tror det finns viss osäkerhet kring flygbyten i Europa om inte undertecknad är med.


En smaskig variant, så klart, men hur är vädret i september/oktober?

Har för mig att TAP flyger direkt Arlanda till Lissabon!
 

Homer

Medlem
En smaskig variant, så klart, men hur är vädret i september/oktober?


Risk för regn är det året om, inte svinkallt ens på vintern men turistsäsongen är april-okt.
augusti dyrt och massor av turister.
Jag vill påstå att sept. till början av oktober är nog en bra tid.

Specifikt när det är bäst för golf är inte speciellt svårt att ta reda på, finns ju även anledning att kolla
upp möjligheter att få tee time, turneringar etc. kan ju innebära problem.
Finns fö massor av andra banor runt Edinburgh.
 

chazzie

Medlem
Jag har lämnat lite förslag med priser på direktflyg så får vi se, kommer någon på någon fler destination så skriv gärna =}
 
Toppen