Plötsligt händer det! Igår flög jag Stockholm - London i Biz med BA och blev överväldigad över servicen ombord. Redan vid ombordstigningen kände jag positiv energi från crew, den som utmärkte sig mest var Cabin Manager. Oerhört trevlig, glad och serviceminded. Han hade fullständig koll på mitt namn och status (Emerald) utan padda ute i kabinen, lika bra koll på de andra i Businesskabinen också. Har inte lämnat in någon Golden Ticket på några år, men gjort det online nu på fm. En av mina bästa flygningar med BA på många år
. Någon som vet vad Cabin Manager kan förvänta sig av att få en Golden Ticket? Klapp på axeln eller något mer...?
Utöver utmärkt service så tycker jag också att det BA levererar vad gäller mat och dryck är klart godkänt. Drink & nötter innan maten, Champagne finns, val mellan 3 varmrätter. Desserten kommer i alla fall från DO & CO så kanske BA har ny leverantör. På en flight på dryga 2 timmar slår BA många europeiska bolag. Gardinen tydligt stängd mellan economi och business. På både Arlanda och Heathrow gillar jag skarpt den tydliga och fungerande prioboardingen, olika grupper/zoner mellan 1-5 som verkar fungera utmärkt.