Senaste nytt

Golden Ticket

bstark

Medlem
Kan konstatera att det är lättare att hitta hur man ska tacka dom än hur man ska klaga när jag letade runt på webbplatsen.
 

kristerj

Medlem
Jag har några hemma också, fick två i förra veckan. Är det någon som har delat ut dem? Fick ni någon feedback av personen ni gav den till?
 

Sweden

Medlem
Plötsligt händer det! Igår flög jag Stockholm - London i Biz med BA och blev överväldigad över servicen ombord. Redan vid ombordstigningen kände jag positiv energi från crew, den som utmärkte sig mest var Cabin Manager. Oerhört trevlig, glad och serviceminded. Han hade fullständig koll på mitt namn och status (Emerald) utan padda ute i kabinen, lika bra koll på de andra i Businesskabinen också. Har inte lämnat in någon Golden Ticket på några år, men gjort det online nu på fm. En av mina bästa flygningar med BA på många år :D. Någon som vet vad Cabin Manager kan förvänta sig av att få en Golden Ticket? Klapp på axeln eller något mer...?

Utöver utmärkt service så tycker jag också att det BA levererar vad gäller mat och dryck är klart godkänt. Drink & nötter innan maten, Champagne finns, val mellan 3 varmrätter. Desserten kommer i alla fall från DO & CO så kanske BA har ny leverantör. På en flight på dryga 2 timmar slår BA många europeiska bolag. Gardinen tydligt stängd mellan economi och business. På både Arlanda och Heathrow gillar jag skarpt den tydliga och fungerande prioboardingen, olika grupper/zoner mellan 1-5 som verkar fungera utmärkt.
 
Last edited:

ViktorP

Medlem
Någon som vet vad Cabin Manager kan förvänta sig av att få en Golden Ticket? Klapp på axeln eller något mer...?
En Golden Ticket ger ett tack-mail från mottagarens manager, samt att det registreras på mottagarens personalfil. Detta tas sedan med i en kalibrering i slutet av året där det görs en så kallad "peer positioning" som används för att bestämma hur stor bonus personen i fråga kommer att få. Golden Tickets är dock bara en lite del av detta, men väldigt uppskattat bland crew.
 

LarsCph

Medlem
Utöver utmärkt service så tycker jag också att det BA levererar vad gäller mat och dryck är klart godkänt. Drink & nötter innan maten, Champagne finns, val mellan 3 varmrätter. Desserten kommer i alla fall från DO & CO så kanske BA har ny leverantör. På en flight på dryga 2 timmar slår BA många europeiska bolag. Gardinen tydligt stängd mellan economi och business. På både Arlanda och Heathrow gillar jag skarpt den tydliga och fungerande prioboardingen, olika grupper/zoner mellan 1-5 som verkar fungera utmärkt.

Det eneste jeg ærgrer mig over er, at de ved seneste ændring i business class i Europa flyttede København til at være "short" så der serveres ikke længere varm med mellem København og London med flere retter at vælge imellem. Sidst jeg fløj var det en halvkedelig kold anretning. De har dog stadig røræg på morgenflyet sidst jeg var med. På ruten mellem København og London er jeg nu på SAS, hvilket så også er fint i tråd med min omprioritering af bonus program fra OneWorld til Star Alliance.

Men jeg kan stadig savne specielt aften serveringen hos British Airways.
 
Toppen