Senaste nytt

Gold Status på AMEX men Silver enligt SAS Eurobonus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu råkar det finnas ett bugg i systemet och det är upp till var och en att utnyttja det eller inte. Jag har uppfattat det som att detta forum är rätt ställe att dela med sig om just dessa loop-holes. Precis samma som Hilton dealen som säkert de flesta här inne har försökt sig på.

Sen tror jag inte att SAS konkar för att jag använder Guld loungen i stället för Business Loungen. Större hot är nog alla fackavtal och rätt risig flotta.
 

A380*G

Medlem
Personligen tycker ja precis tvärt om, att uppge falsk adress för att få ett statuskort är aktivt bedrägeri, medan att använda en "utgången status" är passivt bedrägeri, baserat på motpartens slöhet att skicka ut ett nytt kort.

På vilket sätt är det passivt bedrägeri att använda ett kort vars status man är medveten om inte längre gäller? I mina ögon är båda fel, men jag anser det vara mer felaktigt att använda förmåner man inte är berättigad till.

Undrar om det finns någon som statusmatchat till EBG genom att ändra land, sen skaffat Amex CC med EBG och och använt kortet för att ta sig in i lounger efter att statusen gått ut! :rolleyes::confused:
 

Ubbe

Medlem
Personligen tycker ja precis tvärt om, att uppge falsk adress för att få ett statuskort är aktivt bedrägeri, medan att använda en "utgången status" är passivt bedrägeri, baserat på motpartens slöhet att skicka ut ett nytt kort.
Jag respekterar din åsikt, samt din rätt att ha en åsikt, en rätt som jag kommer att kämpa för om den hotas samtidigt som jag känner att jag inte vill hålla med dig för då blir vi två som har fel.
 

crisse

Medlem
Båda utnyttjar ett hål får att få benefits vi inte är berättigade till. När det gäller dessa relativt små extra benefits som det handlar om så är det lätt hyckleri att köra moraltalet och samtidigt utnyttja det själv.

Men vi är alla olika och håller med Ubbe om rätten till egen åsikt.
 

gdaily

Medlem
I mina ögon är båda fel, men jag anser det vara mer felaktigt att använda förmåner man inte är berättigad till.
På vilket sätt ar du berättigad till förmånerna om du fått kortet under felaktiga förespeglingar (att du bor i ett annat land)?
 

Dr. Miles

Expert
Hej allihioppa

Trots mjuk varning blev det lite dålig stämning här.
Jag stänger tråden och får jag be er att ta det lugnt. Det är fredag trots allt. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen