Senaste nytt

Goda nyheter: Nu kan vi ringa alla service center om Bremen är stängt/inkompetenta

Homer

Medlem

doc

Medlem
Nej, det är inte sant att det är olika tillgänglighet i olika länder, men jag har också tidigare blivit hänvisad till att ring Bremen för hjälp när jag uppgraderat med Avios. Då skyllde man på något med att BAEC-kontot var svenskt. Dock var detta innan ovanstående ändring i reglerna kring servicecenter. Detta gäller tillgänglighet på Avios-uppgraderingar. Jag syftar inte på uppgradering för cash.
 

agehall

Medlem
Jag kan meddela att jag nyss pratat med UK igen och idag gick det minsann att genomföra uppgraderingen utan några som helst problem (nåja*). Så det var nog helt enkelt så att det var en praktikant jag pratade med första gången.

*) Svenska AmEx och BA verkar inte lira helt 100% när man ringer in. De kan inte processa betalningarna automatiskt utan måste göra någon form av manuell hantering.
 

JensE

Medlem
Jag ringde igår BA's svenska nummer.
Efter en liten stund så frågar det automatiska systemet om man är silver eller guld medlem och efter det får man slå in sitt medlemsnummer.
Tror jag hamnade på guldlinjen efter detta, var i alla fall ingen tyska som svarade på andra sidan.

Tror detta är något nytt, fanns inte när jag ringde senast.
 

johhenrik

Medlem
Jag ringde igår BA's svenska nummer.
Efter en liten stund så frågar det automatiska systemet om man är silver eller guld medlem och efter det får man slå in sitt medlemsnummer.
Tror jag hamnade på guldlinjen efter detta, var i alla fall ingen tyska som svarade på andra sidan.

Tror detta är något nytt, fanns inte när jag ringde senast.
Ja, det måste vara relativt nytt. Jag var i kontakt med dem den 19 februari senast och då var det inte den typen av fråga.
 
Toppen