Senaste nytt

God, billig pizza i Stockholm centrum?

minatoku

Medlem
Inte för att jag har provat speciellt många pizzerior i innerstan, men när jag jobbade på Kungsholmen i mitten på 00-talet så var favoriten Il Forno da Gino på Fridhemsgatan 41. Någon form av blandning mellan snabbmatspizza och italiensk restaurang med vedugn. Kostade straxt under hundralappen (då). Drog till vänner och bekanta i olika omgångar och de flesta instämde att det här var nog bland det bästa i pizzaväg de ätit i Stockholm. Har dock inte varit där på många år nu, så kan inte ge några garantier längre...
 

Johannes

Medlem
Haha, du har helt rätt i detta med Finland och Pizza, det är svårt att hitta något bra, men de är förvisso OK längs gränsen som i Tornio.. Men jag har inga problem att hålla mig till Hiilos Makkara när jag är i grannlandet...
 

Tjaeng

Medlem
Inte för att jag har provat speciellt många pizzerior i innerstan, men när jag jobbade på Kungsholmen i mitten på 00-talet så var favoriten Il Forno da Gino på Fridhemsgatan 41. Någon form av blandning mellan snabbmatspizza och italiensk restaurang med vedugn. Kostade straxt under hundralappen (då). Drog till vänner och bekanta i olika omgångar och de flesta instämde att det här var nog bland det bästa i pizzaväg de ätit i Stockholm. Har dock inte varit där på många år nu, så kan inte ge några garantier längre...

Fortfarande samma ställe, samma stuk, fortfarande runt hundralappen för pizza. Tycks gå bra för dem då de tagit över grannlokalen för att expandera. Pizzorna är dock ganska små i förhållande till priset, men goda som du skrev.
 
Toppen