Senaste nytt

God, billig pizza i Stockholm centrum?

Gnopps

Medlem
Jag klagar ofta för mina vänner här i Finland hur mycket godare snabbmat är i Sverige. Nästa helg är vi ett par stycken som åker "Sverigebåten" till Stockholm och då vill jag visa dem god pizza. I Finland är det sällan färska ingredienser på pizzorna och de brukar smaka torrt. Således vill jag att vi går och äter typisk svensk pizza med bernaisesås, oxfilé, pommes frites, etc. på. Som skåning kan jag inte Stockholm, kan någon här rekommendera var vi kan hitta en bra pizza centralt? Inget fint, utan hellre gott för 50-80 kronor.

Några tips?
 

Paul

Medlem
Piccolo Angelo nära Hornstull har goda, vad jag minns inte allt för dyra pizzor. Har förvisso bara ätit deras kebabpizza, men den är bra för att vara innerstadspizza.
 
finns ett ställe inne i gallerian ( i mitten av gallerian ) som har riktigt klockrena pizzor..en italiensk resturang med vedeldad ugn..mums..testa
 

Gnopps

Medlem
Tack för tipset! Piccolo kanske kan vara något. Gallerian är nog gott men jag letar inte efter italienska pizzor, snarare goda fulpizzor man äter när man är bakis.
 
Du kan även testa Birkastans pizzerian eller kungsholmens pizzeria! De är flottiga, asstora och jättetunna och massor av ost, bea och "oxfilé"

Sjukt goda men ångest en vecka efter :)
 

Lonelyflyer

Medlem
lite off från stan men på Alviksplan i Bromma finns iaf en pizzeria som kör vedungsbakat.
Har aldrig varit besviken när jag gått därifrån :)
 

Jacob

Medlem
lite off från stan men på Alviksplan i Bromma finns iaf en pizzeria som kör vedungsbakat.
Har aldrig varit besviken när jag gått därifrån :)
Jag vet precis vilken pizzeria det är och håller helt med.
Var där flera gånger när jag jobbade i Alvik, kanongoda fräscha pizzor!

Men det är några stationer med t-banan att åka och kanske inget man vill göra på ett snabbesök.
 

Bryant

Medlem
Gnopps! Du ska ta gänget till birkastans pizzeria. Stora flottiga pizzor. Sthlms bästa :) Det är snålt med sittplatser dock..
 

andreijas

Medlem
Gnopps! Du ska ta gänget till birkastans pizzeria. Stora flottiga pizzor. Sthlms bästa :) Det är snålt med sittplatser dock..

Och passar inte pizzorna de finska smaklökarna kan jag väldigt varmt rekomendera "Dalanisse" som ligger mitt emot birkastans pizzeria. sthlms bästa kvarterskrog. 200 svenska kompisar för väldigt vällagad mat vilket är riktigt bra. motsvarande rätter med samma kvalitet brukar hoppa upp en 150 spänn på andra ställen.
 
Toppen