Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

sungtae

Medlem
Rätt svar är Chicago, så vinnare är "singaporeairlines". Twisten här var att bilden är spegelvänd, med tanken att förvirra saker och ting lite :D.
Tyckte det blev för uppenbart med Concourse B oc C på T1 som syns till vänster på bilden nedan.

Egentligen ser den ut så här

SAM_1364.jpg

Gillar också att någon högg på finten med att namna filen efter Detroits flygplats :p


Sungtae, är det en JetBlue A320 eller är jag helt och cyklar?

Du är ute och cyklar men inte helt :D. Bolag fel, flygplan nästan rätt.
 

palmen

Moderator
Gissa flygplatsen :)
Bilden är ungefär 1½ år gammal om det är till någon hjälp.
Visa bifogad bild 2792

Singapore Changi i samband med Vulkanutbrottet på Island för 1½ år sedan.
Alla vi som skulle flyga med Qantas A380 till London fick en gate att sova i, barnfamiljer och gamla fick sova i loungerna, även de med business och first antar jag. Blev totalt 24h på flygplatsen innan vi flyttades till hotell istället, jag var nästan sist till gaten och hade inte så många sovplatser att välja på.
Efter en natt på flygplatsen så fick vi komma till hotell istället, första hotellnatten blev på M Hotel och jag hade tur som fick ett Club-room på näst översta våningen. Dagen efter flyttades vi till Traders hotell för en natt där, matbuffén här var grymt bra, hade man tyckt om skaldjur hade det säkert varit ännu bättre.
Efter dessa två nätter fick vi 3 alternativ, antingen åka tillbaka till Australien och klara oss själva, leta eget hotell i Singapore och betala själv eller följa med till Malaysia och Pulai Springs Resort tills flygen till Europa började gå igen. Valet var inte direkt svårt, blev totalt 3 dagar i Malaysia på en av sydost-asiens bästa golf resorts (enligt de som kan något om golf).
Att hitta hotell i Singapore var mer eller mindre omöjligt just vid detta tillfället, pågick någon väldigt stor konferens där och mer eller mindre alla hotellrum var uppbokade, därav att vi flyttades runt en hel del.

Några irländare jag träffade på Pulai Springs Resort satte ihop följande film
http://www.youtube.com/watch?v=3cEwcR4HpwQ
 
Last edited:

karho

Medlem
Dags att väcka den här tråden ur sin dvala, är denna bild för lätt tro?

image.jpeg
 
Last edited:
Toppen