Gissa flygplatsen!

Diskussion i 'Flygplatser' startad av David Granström, 27 September 2011.

1. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope! Vingspetsen är en-färgad, utan logotyp.

2. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En-färgad orange-röd, men framkanten inte målad alls (rättare sagt har samma kulör som det mesta av flygkroppen)

Spets.jpg

3. flatwhite

flatwhite Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hobart?

4. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ding-ding-ding! We have a winner!

Hobart internationella fygplats, Qantas loungen mellan gate 5 och 6.

Juancarlos och flatwhite gillar detta.
  5. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har denna underhållande tråden fallit i glömska?

Nu är det ju ingen som flyger och tar nya foton av exotiska flygplatser från konstiga vinklar, allra minst jag. Så jag har inget att komma med för att återuppliva tråden.

Tänkte jag, åtminstone till dess att jag öppnade senaste bokpaketet för mini-me. Har nämligen satsat på att skaffa lite uppfostrande litteratur för att få nästa generation väluppfostrad och världsvan. En bit in i "Puck flyger flygplan" inser jag att jag behöver hjälp av forumets experter för att avgöra Pucks avreseflygplats.

Man ser visserligen inga direkta landmärken, men jag har inte maskat några flygkroppar så mästarna här behöver inte ens pixel-peepa för att reda ut vilka bolag och flygplantyper som besöker flygplatsen. Jag lämnar alltså inga andra ledtrådar utan frågar helt frankt - vilken flygplats är det här?

Flygplats1.jpg

Lukas2, apknug, danielhog och 1 annan gillar detta.
  6. Ser ut som en svensk taxfree-påse? I så fall kan det väl bara vara Arlanda, men det finns väl en överhängande risk att tecknaren helt enkelt använt sin fantasi :)

7. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är möjligt, men inte ska vi väl göra det så enkelt för oss? Inte innan vi har analyserat skiten ur vilka bolag, maskiner, landmärken och terräng vi ser! ;)

PS - flygledartornet i bakgrunden är definitivt inte ARN, men stämmer rätt bra med .... [annan svensk flygplats]

NyfikenGrau gillar detta.
  8. flatwhite

flatwhite Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, klurigt. Iberia flyger väl bara till Arlanda? Men det klart, i sagornas värld kan allt hända.

intuition gillar detta.
  9. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GOT, då det bara är narrow-body och British Airways är bussgate, flera plan på rad = en terminal? IB passar inte in för att vara GOT om det inte är inhyrd charter.
    Puck måste var i Vinga Lounge och titta ut med tanke på vinkeln och utsikten, fast då ligger start/landningsbanan fel ;)

Tornet ser dock ut som ESPE (Vidsel).

EK

intuition gillar detta.
  10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker tornet påminner om Luleå/F21 (ESPA). Det finns ju även Tax Free butik i Luleå.

Jönsson och intuition gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!