Gissa flygplatsen!

Diskussion i 'Flygplatser' startad av David Granström, 27 September 2011.

1. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Ser ut som Japan men får inte ihop det med Air Asia kärran.

2. MikeJohansson

MikeJohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har vi kommit till rätt land Men inte rätt ställe Längre norrut

3. MikeJohansson

MikeJohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokstäverna i stadens namn och flygplatskod är till 2 tredjedelar samma konsonant

4. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den har nog inte så många besökt. Stannade till i stan och käkade middag för en månad sedan. Dock aldrig flugit till/från NNT i Nan.

5. MikeJohansson

MikeJohansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt Jag har aldrig träffat någon svensk där under de 20 år jag varit där

6. samet

samet Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är i Phrae några gånger per år. Jag vet en svensk som delar sin tid mellan Phrae och Nan. Annars vet jag inte om någon annan svensk i Nan. Du får kolla på MPR eller TS om det är någon i närheten...

7. Ystad

Ystad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I inlägg #459 i denna tråd presenterade jag 8 foton från olika flygplatser ...
    Ingen har ännu (lite förvånande kanske) lyckats identifiera bild nr 6 (tips: finns med på "30-listan" från tråden "flygplatsbingo"):

Och ingen har (lite mindre förvånande kanske) lyckats identifiera bild nr 8 (tips: hur långt söderut i USA kan man komma?):

Låt mig ta en till - för att kalla sig "flygentusiast" borde man veta var denna bild är tagen (tips: "the mother of all airports"). Bilden är från 1993 och herr o fru Ystad har just lyft och 30 minuter senare landat på denna flygplats i en öppen dubbeldäckare:
    20190525_124906.jpg

Anders Olsson och pohu gillar detta.
  8. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Chicago (ORD) och Southernmost Point ligger väl i Key West?

Bonusen är väl Berlin-Tempelhof då antar jag....

9. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bonusen är Kitty Hawk i North Carolina där Wilbur och Orville Wright genomförde den första flygplansflygningen i december 1903. IATA-koden är FFA för First Flight Airport.

Jag har fortfarande inte varit där trots att jag i tjugo år har planerat att besöka den.

10. Ystad

Ystad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej - längre västerut.
    Ja, får väl ge dig rätt där. Men denna ("flyg"-plats) ligger lika långt söderut - men mer västerut.
    Om du menar den röda dubbeldäckaren så är den bilden också från USA.

adhoc76 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!