Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Smuffe

Medlem
Vad menar du med bra tonic? Jag tycker det är inget fel med Schweppes.

Absolut är Schweppes en bra tonic men det hade helt klart varit lite roligare att prova på något nytt efter att ha läst folks omdömen i den här tråden. Det finns ju betydligt intressantare alternativ på marknaden men som Hemköp tyvärr inte erbjuder. :)

Tycker också Schweppes är gott nog, men favoriten är "Fentimans Tonic Water" på glasflaska :)

@smuffe Visst funkar den, men du kunde väl offra på lite No.10 när det ändå är fredag ;)

Dagen till ära så föll jag för denna efter att ha provat den på Hard Rock Café härom veckan.
Men jag ska leta reda på den när jag köper hem lite trevlig gin på vår semester. :)
 

Smuffe

Medlem
Intressant, även om inte heller jag skulle brytt mig om att testa. Vart fann du denna orginella tapp?

Men det är väl lite vid sådana tillfällen som man måste prova bara för att ha gjort det. Om den är bra så var det tur att man provat. Om den är kass så kan man alltid njuta av att de flesta vanliga gt är bättre än den man provade på tapp. :D
 

nilsson

Medlem
Det finns ju ekfatslagrad gin som man kan använda och blanda själv. Möjligen kan man fuska till det och blanda ekspån och gin i en sifon, trycksätta och släppa ut trycket så snabbt som möjligt (ha sifonen stående och sätt trasa framför mynningen).
 

Jaws

Medlem
Jag blandar min favoritgt enligt följande;
1. 3 tunna skivor lime
2. 3 stora isbitar(gamla sorten)
3. Iskall Berkeley Square, min supergin
4. Kylskåpskall Schweppes på 25 cl flaska, lagom till 2
5. Lätt massera limeskivorna
6. Njut!!!

Ginen hittas på bolaget och schweppes på flaska kan jag finna på min hemort oxå
Vi norrlänningar är något begränsade av vad som är tillgängligt...

Var hittar ni alla de olika nämnda tonicarna? Dessa måste ju testas.
Skåpet innehåller redan de flesta nämnda ginsorterna
 
Toppen