Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Senator

Moderator
Nu vill jag jo inte sabba Gin med att blanda Tonic i den för ofta, så jag "reducerar fjolleriet" med att dricka Dry Martini istället :) Nej, skojar bara lite, men Drya är min favoritdrink men jag gillar G&T.

För den optimala G&T eller Dry Martini skulle jag varmt rekommendera ett besök (om du är i London) hos Duke's Hotel:
Food and Drink - DUKES Bar - DUKES Hotel, London

Det är min absolut favoritbar i hela världen.
 

rob74

Medlem
Kom just hem efter en dryg 10 timmars arbetsdag och kände att en GT skulle sitta fint...
Blev Ungava idag, lite rent i ett glas samt en stadig rackare med tonic. Sover man inte på detta så är det väl nåt fel på en. ;)

För er som undrade om smaken på denna gula québecare, så känns den lite fruktigare än de andra ginsorterna jag har hemma (Hendricks, Tanqueray, Botanist) med inslag av pepprighet och sälta.

Intressant som Homer skrev om att det är hjortron som ger den gula färgen. Passar ju bra för oss som bor här i hjortronland. Man kanske skulle ut och skörda lite när det blir dags... :cool:

Skål!
 

Homer

Medlem
Jag brukar använda Schweppes, men jag vet inte om den är bäst. Vi får väl komma fram till det på BC.se GT-event :)



Men Schweppes och Canada Dry smakar inte likadant överallt.
I USA sötas de av kostnadskäl med majssirap* och smakar mer läskeblask än
den Schweppes Indian Tonic Water som säljs här, jag tror också att tillsätts mindre kinin i USA


* It
 

Homer

Medlem
Nu vill jag jo inte sabba Gin med att blanda Tonic i den för ofta, så jag "reducerar fjolleriet" med att dricka Dry Martini istället :) Nej, skojar bara lite, men Drya är min favoritdrink men jag gillar G&T.

För den optimala G&T eller Dry Martini skulle jag varmt rekommendera ett besök (om du är i London) hos Duke's Hotel:
Food and Drink - DUKES Bar - DUKES Hotel, London

Det är min absolut favoritbar i hela världen.

Drya är min favoritdrink

:confused:

Är inte du en sån där JR Ewing kille som bara dricker Bourbon och har ett barskåp
med designkaraff på kontoret?


index.php
 

Senator

Moderator
Drya är min favoritdrink

:confused:

Är inte du en sån där JR Ewing kille som bara dricker Bourbon och har ett barskåp
med designkaraff på kontoret?

Designkaraffen innehåller husets Cognac och den har jag hemma, används väldigt sällan då andelen sprit som konsumeras är väldigt lågt :) Jag tillhör inte "Fanta-fantasterna", men som du påpekade så elegant i en annan tråd: Champagne-fantast.
 

MarSecLtd

Medlem
VARNING!!!!! Lidl i Sverige säljer tonic flaskor. Fick uppleva något som aldrig har hänt innan i mitt 46åriga liv. Kunde inte dricka upp GT´n.
Denna vätska som min kollega hade köpt på Lidl är likvärdig vätskan i mina kängor efter 2v söder om ekvatorn. Jag saknar ett bättre utbud av tonic i Sverige.
//Micke
 

rob74

Medlem
Usch! Vilket trauma. Man vill ju inte behöva spola ner kröken, så att säga.
Kanske får bli en eller två GT ikväll. Är ju faktiskt helledig imorgon...
 

Homer

Medlem
Kom just hem efter en dryg 10 timmars arbetsdag och kände att en GT skulle sitta fint...
Blev Ungava idag, lite rent i ett glas samt en stadig rackare med tonic. Sover man inte på detta så är det väl nåt fel på en. ;)

För er som undrade om smaken på denna gula québecare, så känns den lite fruktigare än de andra ginsorterna jag har hemma (Hendricks, Tanqueray, Botanist) med inslag av pepprighet och sälta.

Intressant som Homer skrev om att det är hjortron som ger den gula färgen. Passar ju bra för oss som bor här i hjortronland. Man kanske skulle ut och skörda lite när det blir dags... :cool:

Skål!

Jag tvivlar på att någon som är bortskämd av att flyga i 1:a klass skulle ge sig ut på
en hjortronmyr och kämpa mot mygg och knott för att få ihop en halvliter bär ;)

Om man bortser från isbjörnar hade väl detta kunnat vara reklam för en produkt från KRN?

ungava_banner.jpg Gin Hjortron.jpg Ungava 3.jpg
 
Toppen