Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Ozz

Medlem
Även jag är som många andra en riktig GT-lover.
Min optimala GT serveras alltid i ett högt, ganska smalt glas med en citronskiva i botten, väl fyllt med is, 1/3 Tanqueray Ten och 2/3 Schweppes om man är i Sverige. Drinkpinnen är också viktig och skall vara en med platt botten med nabbar så man kan pressa citronen i botten på glaset.

Finns det att tillgå i landet jag besöker så föredrar jag Fever Tree tonic som topping.
 

SWEDE

Medlem
i det innersta av GT-kretsar hålles - den i denna tråd inte omnämnda - Plymouth Gin som den slutgiltiga ginen. Tanqueray 10 är dock ett fullgott alternativ vid sidan av den vida underskattade Larios!
Vanlig Tanqueray och Bombay Sapphire borde förbjudas som seriösa alternativ.
 

MarSecLtd

Medlem
Plymouth är bra men saknar den skarpa gin smaken. Fredag.jpg
Kan bli roligt på en BC träff när bartender inte har en susning om vad vi frågar om.

//Micke
 

MarSecLtd

Medlem
@Ozz vi får ta en GT kväll i höst eftersom vi bor rätt nära varandra.
Bilden i inlägget ovan var vad jag bjöd min systerson när han blev officer(Sparar fin spriten till mig själv:rolleyes:.
 

Ozz

Medlem
@Ozz vi får ta en GT kväll i höst eftersom vi bor rätt nära varandra.
Bilden i inlägget ovan var vad jag bjöd min systerson när han blev officer(Sparar fin spriten till mig själv:rolleyes:.
Det vore trevligt med nya GT-bekantskaper, alltid roligt att träffa nya människor. :)
Tyvärr är hösten ganska intensiv för mig och jag är inte hemma speciellt mycket...
Har knappt tre veckor i september då jag är i Sverige och då passar jag på att inreda och senare inviga vårt nya lager som håller på att byggas just nu.
 

rob74

Medlem
Någon mer än jag som har provat den trevliga (tycker jag) "The Botanist" från Bruichladdich?
Har väl mest gjort Dry Martini med den samt druckit den ren, men ändå...
 

rob74

Medlem
Mina två godingar just nu.
Dags att skaffa en ny Botanist...
Ungava köpte jag på senaste trippen till Montréal. Gin från Québec. Vi blev bjudna på den hemma hos bekanta där och vi bara "WHAT??? Den är gul!!!". :)

Gin.jpg


EDIT: Hur får man bilden rättvänd?
 

Palazzi

Medlem
Tack för tipset om denna "gula" ginen @rob74! Är det även någon skillnad smakmässigt gentemot "konventionell" gin? Alltid roligt att prova nya typer av gin eller tonicvatten :)
 
Toppen