Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

ARN018

Medlem
Sprang på en för mig okänd tonic på en ICA Kvantum, var ju tvungen att testa. Lite för söt för min smak men de har fått till ett ordentligt djup och mängder av subtila smaker. Blandade med en Botanist men nästa gång så tror jag att det blir en Tenu där beskan tar udden av sötman. Hur som helst, rekommenderas. Kan nog vara strålande till en dessert! Visa bifogad bild 114417

Den tonicen passar enligt mina smaklökar perfekt till Tanqueray Flor De Sevilla, tillsammans med en skiva apelsin!
 

FF#1

Medlem
Gårdagens....

Hittade en Kyrö färdigblandad specialare med Rosmarin och tranbär i lokala lanthandeln, god.
Toppade med en "late Harvest" Rosmarin som skottades fram under snön. Eftersom vi är i Finland så ska det givetvis vara minst en kniv med på bild.

Kniven som användes till skörden är svärfars gamla korv-Butterfly/Balisong som de tydligen hade i bilen för att enkelt kunna skära korv medans man körde bil :)

Fabrikatet är Fiskars och enligt lite research jag gjorde så använde CIA den modellen i Vietnam.... Deras övelevnadskit innehöll bara saker som inte gick att spåra till USA.
De går för betydande värden "over there" på diverse auktioner.

Blandade en till frugan med Silver, någon slags sockerfri no-name tonic en skvätt Carillo och en rosmarin kvist. Vart bättre än man kunde tro,:D

DSC_0930.jpg



DSC_0932.jpg
 
Last edited:

Kris

Medlem
Köpte en Silent pool på Heathrow för något år sedan och har väl egentligen inte gjort något större avtryck.
Tycker en vanlig Bombay är bättre men aldrig fel att prova något nytt :) Visa bifogad bild 114475
Kul att testa som du säger! Prova med en medeterranian tonic om du får möjlighet. Kan kännas ointuitivt då den tysta poolen är som fylld med blommor som utgångspunkt. Är ju dock en annan dryck än en London dry med torrtonic.
 

Kris

Medlem
Jag köpte en pava i Spanien för ett halvår sedan, då fanns det två flaskor att välja på
samma pris samma innehåll

Testade deras Réserve tidigare, här, även där har de ändrat på flaskan,
flera gånger dessutom, fast i det fallet ska ju innehållet också vara olika för varje årgång.


Visa bifogad bild 114415
Min upplevelse sträcker sig tillbaka till en utgåva som liknar flaskan till höger nedan. Osäker på om innehållet förändrats. Kanske dags att fiska hem en modern utgåva och gräva bland gamla minnen...

upload_2020-10-25_19-51-45.png
 

Homer

Medlem
Min upplevelse sträcker sig tillbaka till en utgåva som liknar flaskan till höger nedan. Osäker på om innehållet förändrats. Kanske dags att fiska hem en modern utgåva och gräva bland gamla minnen...

Visa bifogad bild 114476


Den designen känner jag igen, fast i Réserve utgåva.
Så de byter tydligen design på flaskorna samtidigt men har olika färgmönster på standard och Réserve

Citadelle Reserve.jpg



De har även "No Mistake Old Tom Gin" som ska vara både lagrad och lite söt
Citadelle No Mistake | Citadelle Gin
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/citadelle-8185302/
No Mistake Old Tom Gin | Expert Gin Review and Tasting Notes

Samt "EXTRÊME Wild Blossom"
Citadelle Extrême | Citadelle Gin
 
Toppen