Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Kris

Medlem
Skånska varor för hela slanten i afton (förutom den lyxigt kalkrika köpenhamnsisen).

Breketiets vild gin från LA som är citat: "destillerad från vår vildjästa öl". Trodde först det var en flaska blaskigt portvin när jag korkade upp (bonus för riktigt snärtigt sound vid första uppkorkningen). Men den artade sig efter ett tag. Kvalar dock inte in på topphyllan i skåpet, men som ett trevligt omväxlande alternativ.

Tonic från Södra Sandby (förort till den akademiska bondbyn Lund). Helt ok, inget klydd.

Fortsatt god helg!

IMG_20201003_173625.jpg
 

Mr Basic

Medlem
Inte GT men en väl så viktig komponent. Ser på bilderna att flertalet har stora och fina isbitar, köper ni eller gör ni egen is? Jag har köpt men upplever att det blir väldigt mkt småflisor. När jag gör själv blir det lite väl små isbitar. Helst vill jag ha EN(1) rejäl isbit/iskub per GT. Några bra tips? :rolleyes:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

zippan

Medlem

Rickard_O

Medlem
Inte GT men en väl så viktig komponent. Ser på bilderna att flertalet har stora och fina isbitar, köper ni eller gör ni egen is? Jag har köpt men upplever att det blir väldigt mkt småflisor. När jag gör själv blir det lite väl små isbitar. Helst vill jag ha EN(1) rejäl isbit/iskub per GT. Några bra tips? :rolleyes:
Kör dom här hemma!

Iskuber, stora | Clas Ohlson
40% mot Kitchenlab, fyller samma funktion! :)
 
Toppen