Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Kris

Medlem
Okänt ursprung, men gratis är gott. GT med tillhörande snacks i lobbybaren InterContinental Bangkok. Till tonerna av hetsiga cubanska bigbandutgåvor av kända julsånger. Det går bra nu!

IMG_20181222_185835.jpg
 

Frisk78

Medlem
Tanqueray no 10 provas.
Den är helt Ok, men jag har lite svårt att känna skillnader på dessa ”fingin”.
Jag tycker att det som gör mest i en GT är vilken tonic man använder.
Numera har jag helt gått över till vår lokalproducerade tonic från Ecobryggeriet i Norrköping.
Den slår alla jag provat.

Tidigare har det varit Sweppes som gällt men det är helt uteslutet nu med alla bra tonic fabrikat som finns och slår Sweppes med hästlängder.

I nedanstående GT använder jag den tonic som har smak av grankvist. Till det har jag förstärkt skogssmaken med lite enbärskvistar som jag har bredvid huset. Dessa har jag muddlat lite försiktigt för att få ut smakerna när jag tillsätter den i min GT.

Visa bifogad bild 78570

Riedels Syrah-glas?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mythos

Medlem
Testade just en impulsinköpt InFlames Tonic med Bombay Sapphire och blev inte speciellt imponerad, får nog gå över till Fentimans resten av kvällen.
Jag var nyfiken på den. Gillar ton av apelsin i min GT. Anders Fridén menade att han inspirerades av 1724 tonic (en av mina favoriter) när han tog fram sin tonic, samt att han strävade efter att den skulle fungera med flera gin och inte bara hans egna. Synd... jag ska nog ändå testa den vid lämpligt tillfälle så får vi se om jag tycker som dig. SKÅL!
 
Jag var nyfiken på den. Gillar ton av apelsin i min GT. Anders Fridén menade att han inspirerades av 1724 tonic (en av mina favoriter) när han tog fram sin tonic, samt att han strävade efter att den skulle fungera med flera gin och inte bara hans egna. Synd... jag ska nog ändå testa den vid lämpligt tillfälle så får vi se om jag tycker som dig. SKÅL!
Testa och rapportera! Skål och god jul!
 

Homer

Medlem
Laddar på bästa sätt inför Black Friday
1902e15be100566b728865e328e11ec5.jpg


Möjligtvis aningen anonym smakupplevelse, men en trevlig GT med en touch av lime hursomhelst. 1724 är neutral, fräsch och välbalanserad. Den framhäver smaken av Roku utan att ta över.
Trevlig helg gott folk!
9b774ca661bd2146d77aa78f36bfc71b.jpg


Indi har jag aldrig provat och 1724 tyckte jag var för söt, men det finns en annan spansk tonic
som verkar "intressant" åtminstone är flaskan fin. (de producerar även gin)


soft_let1.jpg




copy_from_7000922_to_LETRIGI-Z_Le_Tribute_Gin.jpg
 

Kris

Medlem
Indi har jag aldrig provat och 1724 tyckte jag var för söt, men det finns en annan spansk tonic
som verkar "intressant" åtminstone är flaskan fin. (de producerar även gin)


soft_let1.jpg




copy_from_7000922_to_LETRIGI-Z_Le_Tribute_Gin.jpg
Le Tribute gin är riktigt bra IMO. Rekommenderas varmt. Jag fick min första dos på Bird & Churchkey i byen. Har dock inte provat Tribut-tonic. Är fortfarande på listan.
 

Mythos

Medlem
Indi har jag aldrig provat och 1724 tyckte jag var för söt, men det finns en annan spansk tonic
som verkar "intressant" åtminstone är flaskan fin. (de producerar även gin)


soft_let1.jpg




copy_from_7000922_to_LETRIGI-Z_Le_Tribute_Gin.jpg
Flaskan är onekligen fin! Återkom gärna med omdöme ifall du får möjlighet att testa den.

Tycker även att du ska testa Indi. Den är en av mina favoriter och passar utmärkt till fruktiga, blommiga eller örtiga gins.
 
Toppen