Senaste nytt

Giltighetstiden på silverkortet

jumbooze

Medlem
Hej,
Hur räknar AF giltighetstiden på korten?

På mitt står det 2012/03 är det då Mars ut eller bara Februari ut?

På min AF app står det Silver - Since 20-03-2011.

Har en resa som är utresa i februari och hemresa i mars.

Är intresserad av att veta om jag är silver på återresan...

// Jumbooze
 

jumbooze

Medlem
Yes, idag fick jag ett nytt silverkort och då har jag ändå bara tjänat in 11000 level miles detta året...
En liten bonus iaf då jag räknat med att bumpas ner.
 

agehall

Medlem
11k, då har du ju börjat året bra för att nå FBP om du siktar dit. Själv har jag runt 11k kvar dit det här året.. ;)
 

jumbooze

Medlem
Lär dock bli sista långresan för året så jag kan fortsätta drömma om FBP och liknande.
Jag har dock realistiska planer på EBG i år...

Men jag kan nog samla lite med Delta då jag ska till USA och flyga runt lite där.

Men jag klagar inte jag fick ju en softlanding till silver när jag hade silver redan :D
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Kunniga killar på BC! ;) Och visst gäller mars ut, precis som tidigare sagt! Och Jumbooze, mycket kan hända fort och ditt FB samlar ju miles då du reser med Delta så sluta inte sikta på FBP! :) Men roligt att du kände dig nöjd med silver.. Hör av dig efter långresan som är på gång så jag får höra hur du upplevde det! Hälsn Karin


Lär dock bli sista långresan för året så jag kan fortsätta drömma om FBP och liknande.
Jag har dock realistiska planer på EBG i år...

Men jag kan nog samla lite med Delta då jag ska till USA och flyga runt lite där.

Men jag klagar inte jag fick ju en softlanding till silver när jag hade silver redan :D
 

jumbooze

Medlem
Resan är redan avslutad, köpte uppgradering till C på utresan, och i C kan man ju inte klaga.

Hade Y på vägen tillbaka och det är ju varken trevligt eller bekvämt, satt på 37H på en 77W, och H raden i Y ska man verkligen se upp för, det finns begränsat benutrymme på grund av dubbla "metallstag" dels det som tillhör sätet men sen finns det ytterligare ett som gör att 10 cm av ben utrymmet försvinner och livvästen hänger ner under sitsen vilket gjorde att jag hade ingenstans att vika undan benen...

Sen är det ju aldrig bra att först njuta i C och sedan jmf med Y.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Aj då, alltså inte bästa platsen ombord, men tack för återkopplingen!.. men då vet du ju i alla fall att C funderar bra! Håll dig till det fortsättningsvis! ;)


Resan är redan avslutad, köpte uppgradering till C på utresan, och i C kan man ju inte klaga.

Hade Y på vägen tillbaka och det är ju varken trevligt eller bekvämt, satt på 37H på en 77W, och H raden i Y ska man verkligen se upp för, det finns begränsat benutrymme på grund av dubbla "metallstag" dels det som tillhör sätet men sen finns det ytterligare ett som gör att 10 cm av ben utrymmet försvinner och livvästen hänger ner under sitsen vilket gjorde att jag hade ingenstans att vika undan benen...

Sen är det ju aldrig bra att först njuta i C och sedan jmf med Y.
 
Toppen