Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Lollet

Medlem
Jag gav bort mitt guldkort till en polare för ca 3 veckor sedan, hans är giltigt till 2018 dvs innevarande plus nästa intjäningsperiod. Är det en nyhet så måste det antingen vara väldigt nytt, annars är väl kundtjänst ute och cyklar som vanligt.
Hur fasen kan mitt kort bara vara giltigt till feb 2017 när jag fick det dec 2015?
 

Stefan62

Medlem
Om man gjort någon ändring så är det väl rimligt att giltighetstiden på utfärdade kort gäller och nya kort får örändrade villkor.
 

Paby

Medlem
Det har mig veterligen stått så här i villkoren för "Donation Recipients" sedan Donations infördes:
"The number of months valid for the recipient of the donated EuroBonus card upgraded status to Silver, Gold or Diamond member will depend on when, during the recipient’s qualifications period, the upgrade is performed."

Det har mao alltid funnits möjlighet för SAS att själva bestämma om donationen ska gälla en eller två perioder beroende på när under kvalificeringsåret mottagaren får donationen.
 

Stefan62

Medlem
Det har mig veterligen stått så här i villkoren för "Donation Recipients" sedan Donations infördes:
"The number of months valid for the recipient of the donated EuroBonus card upgraded status to Silver, Gold or Diamond member will depend on when, during the recipient’s qualifications period, the upgrade is performed."

Det har mao alltid funnits möjlighet för SAS att själva bestämma om donationen ska gälla en eller två perioder beroende på när under kvalificeringsåret mottagaren får donationen.

Tydligt och bra - men samtidigt förvånande...billig riktad marknadsföring och om "recipient" väljer SAS framför vilket annat bolag som helst så måste det ju vara bra...!?
 
Toppen