Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

Gnopps

Medlem
Jag har framtida bokning på Renaissance och tänkte jag kunde statusmatcha till Marriott Rewards där jag än så länge inte är medlem.

Kan någon skicka en referral-länk så får vi båda lite bonuspoäng?
 

David

Medlem
Det finns väl redan rätt mycket Hilton-trådar tycker jag...

Jag kan sammanfatta HHonors gold så här:

Alltid (100%) uppgraderad till Executive floor med lounge access.
Alltid gratis sprit i EL.
Alltid trevligt bemötande och recognition vid incheckning.
Nästan alltid någon form av present på rummet - typ frukt eller liknande.
Oftast får min medresenär ta del av min frukostförmån och gratis internet.

Det är det i särklass bästa programmet jag har testat. Det spöar CC Gold fett och jag tycker även att det slår SPG Gold. Nu har jag bara bott en gång på Marriott och det var i USA, men det kändes rätt sunkigt. Eller rättare sagt, det var inte dåligt, det var bara inte så bra som man förväntar sig.

Måste säga att jag har fått precis samma saker som du fått på Hilton varje gång jag har bott på ett JW Marriott, Marriott eller Renaissance som Platinum. Courtyard har jag alltid fått uppgradering på även om det inte är garanterat i villkoren (dock ej frukost på ett par ställen-Tokyo,Bryssel). Jag har däremot aldrig bott på något Marriott i USA, där verkar de ha lite dumma idéer om speciella öppetdagar till lounge etc - det kanske är vanligt även på andra hotellkedjor?

Jag har dock aldrig bott på ett Hilton men det kanske man får chansen att göra nån gång i framtiden. :)
 

Gnopps

Medlem
Tänkte följa upp med mina erfarenheter från processen:

Registrerade mig i Marriott Rewards på inbjudan från en annan medlem här på BC, vilket innebär att vi båda får 2000 extra poäng för varje stay (max 5) jag gör inom ett år. Pratade sedan med min resebyrå som lade till MR-numret på min befintliga bokning, vilket gjorde att den visades när jag var inloggad.

Ringde igår till Marriotts kundtjänst på +18014684000 och berättade mitt rewards-nummer för telefonroboten. Fick snabbt prata med en agent som jag frågade om "Taste of Platinum challenge". Hon knappade lite och beklagade sig över att jag inte hade bott några nätter på Marriott innan och att jag därför inte kunde få en platinum-challenge. Jag frågade då lite försiktigt om detsamma även gällde för silver och gold-challenge. Mer knappande följde, varefter agenten svarade att det nog skulle gå att ordna en gold-challenge om det var acceptabelt. Med tanke på att de praktiska skillnaderna mellan Gold och Platinum (https://www.marriott.com/rewards/member-benefits.mi) för mig skulle vara "Guaranteed Platinum arrival gift" kändes det inte som jordens undergång och jag tackade ja till erbjudandet.

Blev satt på hold några minuter och fick därefter veta att mitt medlemskap skulle uppgraderas till Gold inom ett dygn. Jag har nu fram till 6 december (tre månader) på mig att göra nio stays för att behålla gold under 2013, annars ramlar jag tillbaka till ingångsnivån igen.

När jag idag loggar in på mitt MR-konto ser jag att jag nu har status "Gold".

Tack för alla tips och hjälp att bli en mer medveten resenär, även när jag bor på Marriott! :cool:
Jag hade bättre tur! Jag ringde jänkarna och bad om Platinum Elite Status Challenge vilket fixades på en minut, nu bör jag ha platinum fram till nyår :) Åtminstone 1 vistelese på Marriott bokad..
 

Homer

Medlem
Det finns väl redan rätt mycket Hilton-trådar tycker jag...

Jag kan sammanfatta HHonors gold så här:

Alltid (100%) uppgraderad till Executive floor med lounge access.
Alltid gratis sprit i EL.
Alltid trevligt bemötande och recognition vid incheckning.
Nästan alltid någon form av present på rummet - typ frukt eller liknande.
Oftast får min medresenär ta del av min frukostförmån och gratis internet.

Det är det i särklass bästa programmet jag har testat. Det spöar CC Gold fett och jag tycker även att det slår SPG Gold.

Fast allt detta är ju på bekostnad av möjligheterna att få gratisnätter, kraftiga höjningar för 2-3 år sedan och därefter har de
även tagit bort Points Stretcher.
 

ErikOM

Medlem
Dags även för mig att bli medlem i Mariott Rewards (har några övernattningar bokade för oktober). Någon som känner sig manad att skicka en referral-länk?

Även jag kommer så klart att försöka statusmatcha eftersom jag har Hilton Gold och Club Carlson Elite (Gold), eller åtminstone få möjlighet till en Plat Challenge.
 

agehall

Medlem
Fast allt detta är ju på bekostnad av möjligheterna att få gratisnätter, kraftiga höjningar för 2-3 år sedan och därefter har de
även tagit bort Points Stretcher.

Det har du säkert rätt i. Jag tycker dock att HHonors är det program som ger överlägset mest på denna nivå. Tyvärr är det väl alltid så att det går inflation i statusnivåer, vilket leder till att förmåner urholkas.
 

ErikOM

Medlem
Jag hade bättre tur! Jag ringde jänkarna och bad om Platinum Elite Status Challenge vilket fixades på en minut, nu bör jag ha platinum fram till nyår :) Åtminstone 1 vistelese på Marriott bokad..
Samma här! Jag ringde dom idag och blev med en gång uppgraderade till Platinum för de kommande 3-4 månaderna. Och om jag under den tiden bor 9 nätter så blir jag Plat för hela nästa år.
Bra och trevlig service förövrigt!
 
Toppen