Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

David: Vad har du respektive dina kollegor skrivit i mailet?

Är det förresten fortfarande så att man får signup-bonus på att bjuda in till Marriott Rewards får någon gärna bjuda in mig, annars kan jag regga mig själv.
 

agehall

Medlem
Man ska INTE maila dem - man ska ringa dem. Googla efter "taste of platinum marriott" så hittar du nummret. Mail är, enligt vad jag förstår, ett bra sätt att bli nekad.
 
Tänkte följa upp med mina erfarenheter från processen:

Registrerade mig i Marriott Rewards på inbjudan från en annan medlem här på BC, vilket innebär att vi båda får 2000 extra poäng för varje stay (max 5) jag gör inom ett år. Pratade sedan med min resebyrå som lade till MR-numret på min befintliga bokning, vilket gjorde att den visades när jag var inloggad.

Ringde igår till Marriotts kundtjänst på +18014684000 och berättade mitt rewards-nummer för telefonroboten. Fick snabbt prata med en agent som jag frågade om "Taste of Platinum challenge". Hon knappade lite och beklagade sig över att jag inte hade bott några nätter på Marriott innan och att jag därför inte kunde få en platinum-challenge. Jag frågade då lite försiktigt om detsamma även gällde för silver och gold-challenge. Mer knappande följde, varefter agenten svarade att det nog skulle gå att ordna en gold-challenge om det var acceptabelt. Med tanke på att de praktiska skillnaderna mellan Gold och Platinum (https://www.marriott.com/rewards/member-benefits.mi) för mig skulle vara "Guaranteed Platinum arrival gift" kändes det inte som jordens undergång och jag tackade ja till erbjudandet.

Blev satt på hold några minuter och fick därefter veta att mitt medlemskap skulle uppgraderas till Gold inom ett dygn. Jag har nu fram till 6 december (tre månader) på mig att göra nio stays för att behålla gold under 2013, annars ramlar jag tillbaka till ingångsnivån igen.

När jag idag loggar in på mitt MR-konto ser jag att jag nu har status "Gold".

Tack för alla tips och hjälp att bli en mer medveten resenär, även när jag bor på Marriott! :cool:
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Bra jobbat Kristofer, välkommen till hotell-loungernas värld.

Du kommer nu märka att du kommer i framtiden välja hotell och restider beroende på om deras concierge lounge är öppen eller ej (många stänger på helgerna) och hurdan kvaliten på rummen på loungevåningen är då det är alltid ditt man blir uppgraderad som guldmedlem! :D
 

agehall

Medlem
Åh sjutton. Jag hade öppnat mitt MR konto ett par dagar innan jag ringde och bad om en Taste of Platinum. Men å andra sidan påtalade jag att jag var CC Gold, HHonors Gold och SPG Gold samt med ändrat resmönster troligen skulle bo mer på Marriott... Då var det inga problem att bli plat direkt.
 

agehall

Medlem
Du lär inte ångra dig. Imho är Marriott inte mycket att hänga i julgranen. Jag tänker fortsätta med Hilton istället.
 

JacobGBG

Medlem
Du lär inte ångra dig. Imho är Marriott inte mycket att hänga i julgranen. Jag tänker fortsätta med Hilton istället.

Det finns en hel del info om Marriott på forumet och det är rätt väldokumenterat om deras yviga lounger t.ex. men skulle inte du kunna skapa en liknande tråd för Hilton agehall? Jag saknar mycket av den informationen, vid spontan anblick så ser det ut som Hilton/Hyatt inte erbjuder sina elites lika mycket som följd.
 

agehall

Medlem
Det finns väl redan rätt mycket Hilton-trådar tycker jag...

Jag kan sammanfatta HHonors gold så här:

Alltid (100%) uppgraderad till Executive floor med lounge access.
Alltid gratis sprit i EL.
Alltid trevligt bemötande och recognition vid incheckning.
Nästan alltid någon form av present på rummet - typ frukt eller liknande.
Oftast får min medresenär ta del av min frukostförmån och gratis internet.

Det är det i särklass bästa programmet jag har testat. Det spöar CC Gold fett och jag tycker även att det slår SPG Gold. Nu har jag bara bott en gång på Marriott och det var i USA, men det kändes rätt sunkigt. Eller rättare sagt, det var inte dåligt, det var bara inte så bra som man förväntar sig.
 

Alx

Medlem
Jag håller helt med Agehall om Hilton.

Som Diamond så är det aldrig någonsin något snack: 100% ordentliga uppgraderingar, fri frukost, EL, mycket tidig incheckning, väldigt sen utcheckning (de har aldrig sagt nej de ggr jag har behövt det, inte ens till 21:00) och aldrig något snack om gratis "spouse & children" på enkelrumsbokningar.

Jag bokar alltid billigast möjliga enkelrum och får alltid otroligt mycket mer tillbaka. Så finns det ett Hilton dit jag åker är det oftast en no brainer.
 
Toppen