Senaste nytt

Genväg till att skaffa högre status på Marriott Rewards

agehall

Medlem
CY kungsholmen kostar strax under 1000:- per natt på helgerna. Och om jag inte missförstod damen jag pratade med helt, så behöver jag 9 stays. Det känns ju görbart....
 

JacobGBG

Medlem
CY kungsholmen kostar strax under 1000:- per natt på helgerna. Och om jag inte missförstod damen jag pratade med helt, så behöver jag 9 stays. Det känns ju görbart....

Är det verkligen värt för att behålla platinum? För de pengarna kan man ofta köpa sig till motsvarande komfort på framtida stays.
 

Malu

Medlem
Jag testade att statusmatcha med Marriott i våras när jag hade ett par bokningar på gång, bara genom ett mail med mina scannade kort. Jag fick inte en "challenge" i retur, utan en uppmaning att scanna och skicka in utdrag från de program som jag hänvisade till. De skulle sedan värdera hur många nätter jag hade på orter där de såg direkt konkurrens från respektive program (!) och återkomma med utfallet! Sedan en massa villkor och disclaimers och att detta var exklusivt och personligt. Jaja. Det verkade väldigt jobbigt och jag skulle säkert inte landa på mer än den silvernivå som jag redan har och som inte ger några nämnvärda förmåner...
 
Har blivit bokad fem nätter på Marriott Union Square i höst. Finns det överhuvudtaget något jag kan göra med mina Hilton G/Le Club P/BW D eller något annat för att få några förmåner? Har inga fler stays inom överskådlig framtid.
 

agehall

Medlem
Ring Marriott och be om en "Taste of Platinum" challenge. Då blir du direkt platinum i 90 dagar och om du bor 10 stays (eller vad det nu var) behåller du statusen…
 
Ring Marriott och be om en "Taste of Platinum" challenge. Då blir du direkt platinum i 90 dagar och om du bor 10 stays (eller vad det nu var) behåller du statusen…

Okej. Men är det som Malu säger att jag måste skicka in utdrag från de andra programmen lär det ju inte vara någon idé. Å andra sidan gör det ju inget om man provar :)
 

agehall

Medlem
Nejdå, "Taste of Platinum" är en challenge, så du behöver inte uppvisa någon annan status. Det är bara att köra på. Been there, done that, failing the challenge....
 

David

Medlem
Kollegan mailade häromdagen Marriott Rewards och bad om denna challenge men fick blank nej - det finns inga genvägar fick han till svar.

Igår mailade jag Elite-member-adressen, är platinum med nästan 400 betalade nätter förra året och 220-230 nätter i år, och hoppas att det skall hjälpa - inte direkt samma negativa svar men han var tvungen att maila dem direkt pga "account security". Med historiken i mailet får vi hoppas att han får sin challenge.

En annan kollega fick dock utan problem denna challenge för några månader sedan - agent roulette? ;-)
 
Toppen