Senaste nytt

Generella råd hur optimera med SAS-poäng, 2-4-1 och LCC

xz0781

Medlem
Hej, tar tacksamt emot allmänna tips på hur man bör mixa komponenterna i rubriken på bästa sätt. Grundförutsättningarna är:
- 2 vuxna personer
- Minst Business på långa leggen
- Reser i jan-feb 2020
- Ca 400.000 EB-poäng
- 2 st. 2-4-1 Amex
- Rutt: ARN-HKG-Perth-Auckland-Christchurch-Asien (nånstans)-ARN, stopover på samtliga destinationer

Jag gissar att det finns vissa optimeringsmöjligheter genom att klämma in LCC-flyg i ekonomi men huvudfrågan är nog tillämpningen av 2-4-1.
 

Tonton

Medlem
Hej, tar tacksamt emot allmänna tips på hur man bör mixa komponenterna i rubriken på bästa sätt. Grundförutsättningarna är:
- 2 vuxna personer
- Minst Business på långa leggen
- Reser i jan-feb 2020
- Ca 400.000 EB-poäng
- 2 st. 2-4-1 Amex
- Rutt: ARN-HKG-Perth-Auckland-Christchurch-Asien (nånstans)-ARN, stopover på samtliga destinationer

Jag gissar att det finns vissa optimeringsmöjligheter genom att klämma in LCC-flyg i ekonomi men huvudfrågan är nog tillämpningen av 2-4-1.

Du vet att man inte kan ha Stopover på Eurobonus awardbiljetter?

Sedan vet jag inte riktigt var du tänkt flyga Awardbiljett vs Revenue? Det finns inga Star Alliance flyg på:
Stockholm-Hong Kong
Hong Kong-Perth
 

henke12

Medlem
Hej, tar tacksamt emot allmänna tips på hur man bör mixa komponenterna i rubriken på bästa sätt. Grundförutsättningarna är:
- 2 vuxna personer
- Minst Business på långa leggen
- Reser i jan-feb 2020
- Ca 400.000 EB-poäng
- 2 st. 2-4-1 Amex
- Rutt: ARN-HKG-Perth-Auckland-Christchurch-Asien (nånstans)-ARN, stopover på samtliga destinationer

Jag gissar att det finns vissa optimeringsmöjligheter genom att klämma in LCC-flyg i ekonomi men huvudfrågan är nog tillämpningen av 2-4-1.

Inga synpunkter på själva bokningen,
Men när jag hört om stoppen skulle jag säga att det är minst 2 månader vi talar om för att slippa stressa och inte hinna med allt.

HKG - 5 dagar
Perth - 7 dagar
Auckland - 14 dagar
Christchurch - 21 dagar minst! Sydön är MAGISK
Asien - 7 dagar

Skulle jag säga är minimum efter att ha varit på samtliga resmål.

Överväg att skippa nåt ställe (Auckland hade jag hoppat) om tiden inte räcker till
 

MartinH

Medlem
Till HKG med SAS - 100k, 1 voucher
HKG-BKK-AKL / PER-SIN-HKG - 130k, 1 voucher. Det går inte att boka "double open jaw" (så "måste" tillbaka till HKG), men försök att hoppa av i SIN/BKK (om ni vill dit)
CHC-AKL-PER - 60k (lycka till med att hitta business på NZ, SAS onlinesökning verkar annars tillåta denna rutt via SIN för samma poäng...)
290k poäng och 2 vouchers


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

xz0781

Medlem
Du vet att man inte kan ha Stopover på Eurobonus awardbiljetter?
Svar ja
Sedan vet jag inte riktigt var du tänkt flyga Awardbiljett vs Revenue? Det finns inga Star Alliance flyg på:
Stockholm-Hong Kong
Hong Kong-Perth
Där har du en poäng, tänkte inte på det :)
 

Attachments

  • upload_2019-3-30_12-41-27.png
    upload_2019-3-30_12-41-27.png
    156,1 KB · Visningar: 329
Toppen