Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FF#1, 18 November 2014.

1. imartin

imartin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Det var ju tråkigt! Då kommer min kompis inte vara Diamond längre.

2. beatonthebrat

beatonthebrat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag har för mig så ska man ge efter grace (i ditt fall efter 1 AUG) för att få den längre perioden. Återkom gärna med utfallet. :)

3. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Isf är jag rökt då jag själv har samma period och har ramlat ner. För inte tusan kan jag ge bort ett kort under min egen graceperiod?

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, du kan ge ett kort för varje gång du kvalat in till EBD (om nu inget ändrats)

Maja gillar detta.
  5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte helt säker på detta, den giftningen bör ju expirera när eurobonusåret går till ända. Sedan får man en ny giftning _efter_ graceperioden om man kvalat in föregående år också.

Maja gillar detta.
  6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag tolkar det kan man ge ett kort under grace, det ska gälla så länge man är Diamond. Kvalar man in igen så är det korrekt att nästa kort att ge kommer först när grace är över.

Maja gillar detta.
  7. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore snopet att inse att man inte kan ge under graceperioden och bli helt blåst. För försöka reda i detta lite mera och se om jag är tillräckligt iskall och väntar till att ge det i juli och för honom att acceptera i augusti. Eller om maken är i större behov av sitt guldkort i sommar vilket, (tyvärr troligen blir resultatet), och då missar vi/han chansen till att få mer än 1 år då jag behöver ha löst detta innan slutet på juni.

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kan vara läge att fråga Diamond supporten, säger de att det fungerar men sen inte skulle funka har du något att hänvisa till och de kan manuellt ge kortet. Har själv fått göra så att de manuellt triggar att kortet kan ges bort när det varit annat strul.

Maja gillar detta.
  9. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack @palmen för klokt råd. Ska kontakta Diamondsupporten och stämma av med dem vad som gäller. :)

10. Karlssonskan

Karlssonskan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Maja har du ringt dom?
    Sitter nämligen själv i en situation där min systerson och jag har samma graceperiod.
    Han tappar sitt diamant och jag mitt guld och han vill ge mig sitt guld innan 31/5.
    Kan han ringa diamantsupporten och få dom att hjälpa oss manuellt tro?

Edit: Jag provade precis att ge bort ett silverkort till en person som redan innehar det. Det gick alldeles utmärkt. Så i praktiken borde det funka att ge bort ett guld sista veckan och be en bön att det inte brinner inne i tidsskarven. Aja, vad som helst kan hända när man har med SAS-iT att göra.

Last edited: 15 Februari 2020

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!