Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

palmen

Moderator
Vad gäller första året man kvalificerar sig för guld? Har medlemsår december-november och blev EBG i somras.
Trodde då att jag kunde ge bort ett silver innevarande medlemsår, samt ett efter december. Tydligen fungerar det inte så då jag ser detta i inloggat läge. Som jag tolkar det kan jag inte ge bort något mer innan efter hela nästa medlemsår + grace.

Du kan ge bort en gång per kvalifikation, som jag förstår det har du uppnått guld en gång hittills.
När systemet var nytt fanns det andra möjligheter men det är tillrättat.
Precis som @pswe kan man ge bort ett kort en gång för varje gång man kvalificerat, inte en gång per år så att det blir två gånger när man kvalificerar första gången.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sager

Medlem
Nu har jag tagit emot ett guldkort och jag fick 2år + grace. Jag har kvalperiod dec-nov. EBD skickade till mig i början av november, jag accepterade kl 00.06 den 1 dec. Fick hem mastercardet giltigt till 02-22 i förra veckan och beställde även ett eurobonuskort som kom idag och även där 02-22.
 

Martin B

Medlem
Nu har jag tagit emot ett guldkort och jag fick 2år + grace. Jag har kvalperiod dec-nov. EBD skickade till mig i början av november, jag accepterade kl 00.06 den 1 dec. Fick hem mastercardet giltigt till 02-22 i förra veckan och beställde även ett eurobonuskort som kom idag och även där 02-22.
Hade liknande situation för en månad sedan men mottagaren fick tyvärr bara innevarande period.
 

Martin B

Medlem
Vad var olikt då, så vi andra vet/Kan göra rätt :)
Personen jag gav bort till hade period nov-okt, jag gav bort i början av november och mottagaren accepterade direkt när inbjudan kom. Så skillnaden är då att @Sager fick inbjudan i sista kvalificeringsmånaden men accepterade i första vs. både inbjudan och acceptans i första kvalificeringsmånad.
 

imartin

Medlem
En kort fråga: Jag har guldkort med qualification period till och med aug 2020 och kommer formödligen inte lyckas att återkvalificera mig genom flygandet i år. Nu har jag möjlighet att få ett guldkort från en bekant som är Diamond. Funkar det att ta emot ett guldkort när man redan har guldkort, och att då få guldperioden från sept 2020 och 12 månader framåt?
 

Brandten

Medlem
En kort fråga: Jag har guldkort med qualification period till och med aug 2020 och kommer formödligen inte lyckas att återkvalificera mig genom flygandet i år. Nu har jag möjlighet att få ett guldkort från en bekant som är Diamond. Funkar det att ta emot ett guldkort när man redan har guldkort, och att då få guldperioden från sept 2020 och 12 månader framåt?
Ja men det räknas inte mot lifetime Gold.
 

gjohansson

Medlem
En kort fråga: Jag har guldkort med qualification period till och med aug 2020 och kommer formödligen inte lyckas att återkvalificera mig genom flygandet i år. Nu har jag möjlighet att få ett guldkort från en bekant som är Diamond. Funkar det att ta emot ett guldkort när man redan har guldkort, och att då få guldperioden från sept 2020 och 12 månader framåt?
Ja men det räknas inte mot lifetime Gold.
Han måste väl vänta tills han åkt ner från guld för att kunna ta emot det?
 

Maja

Medlem
Maken och jag har kvalificeringsperiod maj-april. Baserat på vad @Sager skrev här ovan så bör maken tacka ja till min inbjuda 1/5 för att maximera giltighetstiden på sitt Guldkort?

MEN är min inbjudan fortfarande giltig som jag skickar i april som han tackar ja till i maj då jag själv är inne på min graceperiod istället då jag inte lyckas återkvalificera till Diamond i år när han i så fall tackar ja?
 
Toppen