Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

FFlash

Medlem
okej, den där var avgörande faktorn för mig att planera extra mile med SAS för att nå Diamond, men nu när de ändrat reglerna och den fördelen blev vattnad så kvitterar jag och går tillbaka till Turkish och Finnair. Riktigt surt att jag spenderade mina egna peng och inte arbetsgivarens på dessa SAS flyg.
 

trekker

Medlem
okej, den där var avgörande faktorn för mig att planera extra mile med SAS för att nå Diamond, men nu när de ändrat reglerna och den fördelen blev vattnad så kvitterar jag och går tillbaka till Turkish och Finnair. Riktigt surt att jag spenderade mina egna peng och inte arbetsgivarens på dessa SAS flyg.
Jag har just flygit in ett EBG, som utlansboende var jag tvungen att flyga..... Jag hade planerat att bli EBD och ge min fru ett EBG direkt jag blir EBD så hela familjen kan nyttja senatorlounger under semester. Men nu vette fan om jag har lust eftersom det ser ut om hon inte kan få det i april som planerat utan efter sommaren vilket betyder efter semestern?
 

varva77

Medlem
Jag har just flygit in ett EBG, som utlansboende var jag tvungen att flyga..... Jag hade planerat att bli EBD och ge min fru ett EBG direkt jag blir EBD så hela familjen kan nyttja senatorlounger under semester. Men nu vette fan om jag har lust eftersom det ser ut om hon inte kan få det i april som planerat utan efter sommaren vilket betyder efter semestern?
Jag tycker det later och verkar som om att du nog kommer kunna att ge ett i april daremot far du inte mojligheten igen nar din period borjar.
 

pswe

Medlem
Jag har just flygit in ett EBG, som utlansboende var jag tvungen att flyga..... Jag hade planerat att bli EBD och ge min fru ett EBG direkt jag blir EBD så hela familjen kan nyttja senatorlounger under semester. Men nu vette fan om jag har lust eftersom det ser ut om hon inte kan få det i april som planerat utan efter sommaren vilket betyder efter semestern?
Har du givit bort ett kort redan i nuvarande period? Om inte ser jag inte riktigt problemet.
 

squeezen

Medlem
Sen förstår jag inte hela det här med all uppståndelse över att kunna ge en massa guldkort? Alla (sas) lounger är redan överfulla och familjen får man ta med sig på sitt eget kort.

Annat än möjligen då *A lounger på ”borta flygplatserna”.

Känns som det blivit en mänsklig rättighet att kunna skyffla ut guldkort...
 
okej, den där var avgörande faktorn för mig att planera extra mile med SAS för att nå Diamond, men nu när de ändrat reglerna och den fördelen blev vattnad så kvitterar jag och går tillbaka till Turkish och Finnair. Riktigt surt att jag spenderade mina egna peng och inte arbetsgivarens på dessa SAS flyg.
Förstår inte riktigt hur man kan bli arg över att man bara kan ge bort ett guldkort när det tydligt står :
  • Möjlighet att ge bort ett EuroBonus Guld-kort eller två Silver-kort till familj eller vänner.
Men lycka till med Turkish och Finnair. De har säkert mycket bättre perks.

Cheers,
/JC
 

Jainzar

Medlem
Förstår inte riktigt hur man kan bli arg över att man bara kan ge bort ett guldkort när det tydligt står :
  • Möjlighet att ge bort ett EuroBonus Guld-kort eller två Silver-kort till familj eller vänner.
Men lycka till med Turkish och Finnair. De har säkert mycket bättre perks.

Cheers,
/JC
Självklart kan du inte ge bort EBG med AY+ Platinum men du kan ge bort AY+Gold och det fungerar bra. Du kan ge bort det i varje perioden du är Platinum. Så om du kvalificerar första gången kan du ge bort totalt 2 kort, liksom det var tänkt på SK/EB för ett år sedan.

Därför förstår jag FFlash.
 

FF#1

Medlem
Fattar inte riktigt. Vad är det som egentligen har ändrats? Förutom att man inte kan ge bort kort under grace period?
 

palmen

Moderator
Fattar inte riktigt. Vad är det som egentligen har ändrats? Förutom att man inte kan ge bort kort under grace period?
Du tjänar in EBD under period 1 och kan då ge ett EBG till någon
I Period 2 kan du nu inte ge bort ett nytt EBG, även om du kvalificerar för EBD igen
I din tredje period kan du inte ge bort ett kort under första 3 månaderna då det räknas som din grace period från vad du tjänade in första period. EBD som du tjänade in i period 2 kan tidigast ge ett guldkort efter 3 månader i period 3.

Så verkar reglerna vara nu.

Det jag kan tycka är vettigt är att varje gång man kvalificerar till EBD får man ge bort ett guldkort. Möjligheten att ge bort guldkortet har man innevarande år, nästa år samt graceperiod. Om jag har ett guldkort att ge bort och återkvalar till EBD kan jag då ge två guldkort (förutsatt att jag inte givit bort guldkortet redan från tidigare period).
 
Toppen