Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av FF#1, 18 November 2014.

1. jonten

jonten Medlem

Det uppdateras hyfsat omgående, aldrig kollat i realtid men någon timme senare så är statusen uppdaterad.

2. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hon får ett mail att bekräfta, blir uppgraderad direkt efter accept.

3. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men varför vänta till sista minuten med att ge bort ett kort? Ge bort det idag så vet du med säkerhet att statusen har hunnit att ändras till den 3e December.

Remington Steele gillar detta.
  4. Ultra Magnus

Ultra Magnus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den som får det kan få ha guldkortet ett år längre om den får det i början av sin period.

palmen gillar detta.
  5. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte alls säkert. Många har vittnat om att får man det för tidigt får man det bara för innevarande år. Någon har rekommenderat att vänta till 3 månader efter att kvalificeringsperioden börjat för att garanterat få statusen under innevarande och nästa år.

6. Ultra Magnus

Ultra Magnus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt sant. Därför jag använde ordet kan. Men det går garanterat inte om kortet ges bort under perioden innan.

palmen gillar detta.
  7. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer inte tyvärr. Ge bort kort är som ett lotteri. Gav till min far första dagen på hans nya period, fick endast 1 år. Gav första dagen på kvalperiod för systerson, han fick 2 år...

8. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samtidigt som man kanske riskerar att statusen inte hinner ändras om det nu är viktigt att ha status redan 2 dagar senare. Och har man riktig tur så strular SAS hemsida så att man inte lyckas skänka alls.

Jag har en allmän allergi mot att göra saker i sista minuten. Självklart så får man göra som man vill. :)

9. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Fortsätter med en lotterihistoria.

Gav bort ett EBG under grace period som EBD. Levde ett behagligt liv som EBG ett tag själv innan jag åter (inom samma kvalificeringsår som grace period och några månader EBG) kvalificerade mig till EBD. Jag kan nu välja att ge bort ett guldkort igen. Intressant! Frågan är ju bara om man vågar... Om jag ger bort ett kort nu tillåter kanske inte lotteriet att jag ger bort ett guldkort när jag väl kommer på nästa (fulla) kvalificeringsår som EBD. Kan noteras att jag optimalt vill ge bort det när jag väl äntrat nästa kvalificeringsår om jag tvingas välja.

Vad säger ni...? Vänta eller ge bort ett redan nu och hoppas på lotteriet?

10. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En dum fråga, men hur fungerar det i 'mellanperioden'? Min kvalificeringsperiod är 1:a December till 30:e November d.v.s min status löper ut 30 februari. Kan jag då ge bort ett kort i december och sen ytterligare ett kort i t.ex. mars?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!