Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

FF#1

Medlem
Verkar ju helt snurrigt, undrar vad de menar egentligen?

en tjejkompis har samma problem fast med att ge bort silver.
Hon gav bort ett silverkort förra perioden, kvalade om och kan nu ett bra tag in i den nya perioden inte ge bort ett kort.
Hon skulle slänga iväg en fråga till guld support och kolla vad de menar egentligen....
 

palmen

Moderator
Tydligen ny regler man får från nu bara ge bort ett guldkort under hela tiden man är diamant

Från mailet
Jag ber om ursäkt att ärendet har dröjt. Ja vi har fått svar angående varför din Give away card inte har uppdaterats. Vi har för en tid tillbaka ändrat på reglerna för Give away card, det här var något vi dessvärre inte hade fått information om från första början på grund av lite misskommunikation. Reglerna gäller enligt följande, du kan från och med att du blir Diamant medlem till och med att din Diamant status går ut ge bort ett Guld kort eller 2st silver kort. Give away card uppdaterades efter att du gick in i en ny period tidigare men nu har vi ändrat så att du har en(1) under tiden du är Diamant medlem.



Jag ber om ursäkt om det inte var svaret du hade hoppats på.
Oroväckande helt klart om detta är en ny enhancement, de har ju dock inte gått ut med något officiellt om detta och den gamla informationen finns ju kvar så kan inte se hur det inte ska gälla enligt gamla reglerna.
 

FF#1

Medlem
Vid närmare eftertanke så tror jag att det är en kombination av något slags missförstånd och att de har försökt täppa till hålet med att ge bort under "grace perioden" . vi får väl se vad som händer.
 
Tycker det är en bra förändring. Att ge bort kort är inte en förmån jag värdesätter särskilt mycket och detta gör bara att det kommer bli färre folk i loungerna och mindre konkurrens i Plusgrade vilket jag värdesätter.
 

palmen

Moderator
Kan vara bra att ha denna tillgänglig framöver, är rätt glasklart vad som gäller
upload_2017-9-11_10-59-11.png
 

Kimmen00

Medlem
Tycker det är en bra förändring. Att ge bort kort är inte en förmån jag värdesätter särskilt mycket och detta gör bara att det kommer bli färre folk i loungerna och mindre konkurrens i Plusgrade vilket jag värdesätter.

Men det är en extremt bra förmån för mig (och många andra kan jag tänka mig).. kanske den bästa som diamond då det betyder att ofta har 3 st i familjen Gold = bra mkt mer poäng när vi flyget.. alla kommer in i lounger runt om i världen etc.
 

palmen

Moderator
Tycker det är en bra förändring. Att ge bort kort är inte en förmån jag värdesätter särskilt mycket och detta gör bara att det kommer bli färre folk i loungerna och mindre konkurrens i Plusgrade vilket jag värdesätter.
Vet inte om jag håller med, de 4 kort som jag kunnat ge bort sedan denna förmån tillkom har resulterat i följande
Person 1: Klarade inte första året att återkvala till EBG, andra året (med ny gåva av EBG) så blev det EBD på egna meriter.
Person 2: Var EBS men är på gränsen till att bli EBD under detta kvalificeringsår
Person 3: Flyger sällan men är glad för lounge de gånger de flyger.

De fyra kort jag givit har alltså resulterat i att SAS har fått en ny EBD och en som är på gränsen till EBD samt en person som nyttjar loungen någon enstaka gång per år men bokar SAS istället för Norwegian. Enligt mig låter detta som ett väldigt bra utfall och något som de faktiskt tjänar pengar på.
 
Toppen