Senaste nytt

Galet lite poäng

Gnopps

Medlem
Jag tittade på en biljett till Warsawa från Helsingfors häromdan. Jag skulle bara vara borta en natt så den billigaste biljetten med KLM är i T-klass och kostar inkl. skatter & avgifter EUR 910 (SEK 8395). Inte nog med att biljetten är icke återbetalningsbar och har en ombokningsavgift, de har dessutom mage att bara ge dig 25% poäng!! Verkligen svårt att hålla på lojaliteten där..
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag tycker att KLM är ALLTID dyrare än sina konkurenter när det gäller biljettpriser från Sverige.(undantag på Stockholm-Amsterdam t/r vid kampanj)

Igår fick jag "Fantastic autumn fares" mail från KLM. (alla priserna är inkl. skatter)
  • Beijing: 5,990 SEK
  • Singapore: 6,190 SEK
  • Bangkok: 6,290 SEK
  • Hong Kong: 6,690 SEK
  • Tokyo: 8,290 SEK
  • Manila: 8,490 SEK
Möjligen till SIngapore är OK pris. Men till andra destinationer är 1,000-2,000 SEK dyrare än hos konkurenterna.
 

Mikael

Medlem
Tycker att det överlag ofta är så. Går man tillbaka ett antal år så var det bara economy/100% även för de billigaste biljetterna (åtminstone är det så jag kommer ihåg det), nu är mer och mer low economy/25% (eller i värsta fall 0% poäng). Känns som en negativ trend.
 

090034208

Medlem
Sant.

Har också tittat på VAA-HEL-WAW i September med Finnair. 460 euro t/r för 3 nätter bort och bokningklass som endast ger 25% finnair plus poäng.
Finnair är dyra om man startar resan i Finland.
 

Gnopps

Medlem
Sant.

Har också tittat på VAA-HEL-WAW i September med Finnair. 460 euro t/r för 3 nätter bort och bokningklass som endast ger 25% finnair plus poäng.
Finnair är dyra om man startar resan i Finland.
När du flyger Finnair kan ett bra alternativ vara att lägga poängen hos American Advantage istället, då får du nästan alltid 100%.
 
Toppen